Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Waltazhaar
Hej gott folk!

På våran 2011 Volvo XC60 läcker det in vatten på passagerarsidan fram. Vattnet är ovanpå, och under gummimattan på golvet. Det ser ut som det kommer från höger sida under handsfacket, bakom mattan. Först trodde jag det kom från intaget till kupéfläkten, tätningen mellan karossen och fläkten för det var ett litet avstånd där för att sedan rinna efter luftkanalerna, så jag tätade där, men det var inte orsaken. Vars kan det komma ifrån?

MVH
av Paranormal
Baserat på andra modeller så bör dräneringen från själva ventilationen vara mot mittkonsolen och är känd för att kunna bli täppt.
Du kan försöka att böja ut mattan och kolla in vid sidan mot mittkonsolen så borde du hitta den.

Om bilen har taklucka så tror jag även att den dräneringen går på passagerarsidan från A-stolpen och neråt på högersidan.
av malte2009
Två troliga områden är dräneringen från takluckan ( om du har sådan) annars ovankanten av vindrutan har släppt i limningen! Tryck med handen på insidan av rutan i ovankant och kolla att den inte flexar något! skall vara helt stum när man trycker! Har själv haft det problemet med vindrutan! blev tät efter rutbyte!
av jesperheterjag
Det är inte så att du bytt ruta nyligen? Jag råkade ut för exakt samma sak och det berodde på att de som bytte ruta inte hade limmat fast den ordentligt vid huven på passagerarsidan
Användarvisningsbild
av MartinS
Läckage vindruta eller läckage taklucka är det till 99%.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]