Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Ellizen skrev:Sätena var ordentligt skitiga innan pga småbarn så visst är de renare nu. Betalade inte för tvätt av sätena men det kommer jag nog få göra nästa gång :p

Var där igår. Dom nekade såklart!
Alla tre ur personalen stod och pratade med mig och sa att ingen gjort nåt.
Jag bryr mig ju inte hur det kommit, vet bara att jag lämnade in en hel bil och fick tillbaka en trasig.

Hur kan man gå vidare?
Kan sånt här gå på försäkringen? Så att försäkringsbolaget i sin tur får kräva det av dom?
Ringde Rejmes och de ska ha 4400 för bara sitsen. Då tillkommer kostnad för att byta den.
Du får kolla din försäkring. Själv har jag valt en omfattande försäkring, med en "otursförsäkring" som även täcker olyckor inne i bilen, vandalisering nedsatt självrisk vid kollision och djurkollition.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har du vägarna förbi JB bildemo kan det vara värt att titta in och plocka en sittklädsel. Eller se om bildelsbasen har.

Nu ligger ju bilden ej kvar men vill minnas att du hade en "vanlig" tygklädsel, så det kan ju gå rätt lätt att hitta. (Ladda gärna upp bilderna här på forumet nästa gång) :-)-)
av Ellizen
Ska kolla försäkringen imorgon. Har för mig jag tog en "extra allt".

Fattade inte hur man laddade upp bilden här. Kör via mobilen och sen sa bara att filen jag försökte bifoga inte var giltig.
Användarvisningsbild
av SvenB
Eller funktionen "Ladda upp en bilaga". Längst ner på sidan, när du skrivit.
av Ellizen
Det var funktionen ladda upp bilaga som inte gick. Den sa att det var fel filformat så det verkade inte gå via mobilen.
Fick i alla fall beskedet att försäkringsbolaget kommer att ta skadan. Får betala 1000 kr i självrisk. Bättre än 4500 kr.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Skönt att det löste sig för ”bara” tusingen.
Vilket tillägg behövdes i försäkringen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av dannesk
Magnus-B skrev:Skönt att det löste sig för ”bara” tusingen.
Vilket tillägg behövdes i försäkringen?
Antagligen allrisk/drulle tillägget, jag har också 1000kr i självrisk. Har fått utnyttja det också vid ett tillfälle när någon repat bilen på en parkering.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]