Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Kom ut från jobbet och bilen såg ut så här...

Bild

Tur att dom står för ev. lackskador vid nerfall från fabriken!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av lilleman
irriterande när sånt händer och man ska vara av med bilen. min far berättade när han jobbade i ett stenbrott på 70-talet killen som skötte sprängningar och sånt söp rätt så hårt. alla sprängningar gjordes vid frukost och midagsraster och en morgon så hade sprängaren plaserat dynamiten helt åt helvete. det hördes en explosion och sen en massa sten som landade på matsalstaket och på bilarna på personalparkeringen det var stenar i storlek av en knytnäve.det blev dyrt för mataki man kan skratta nu i efterhand men då var det jävla irriterande sa min far. och det blev den sprängarens sista sprängning :lol: mvh/roger
Användarvisningsbild
av Brainy
forbo skrev:WTF?!

Vart jobbar du?
Massa och pappersbruk.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
lilleman skrev:irriterande när sånt händer och man ska vara av med bilen. min far berättade när han jobbade i ett stenbrott på 70-talet killen som skötte sprängningar och sånt söp rätt så hårt. alla sprängningar gjordes vid frukost och midagsraster och en morgon så hade sprängaren plaserat dynamiten helt åt helvete. det hördes en explosion och sen en massa sten som landade på matsalstaket och på bilarna på personalparkeringen det var stenar i storlek av en knytnäve.det blev dyrt för mataki man kan skratta nu i efterhand men då var det jävla irriterande sa min far. och det blev den sprängarens sista sprängning :lol: mvh/roger
Det låter banne mig inte roligt! Har en bekant som basar över bygget av nya ställverket på forsmark (kommer utan konkurrens bli Sveriges största) och pga närheten av kraftverket och elledningarna så får inte sprängningarna bli felriktade! Han får sms från automatiska övervakningen så fort det blir för nära vibrationsgränsen. Får hoppas att det inte kommer någon och gör en liknande tabbe där!
forbo skrev:Ah.

Jobbigt att bilen ska se ut så varje dag man kommer ut från jobbet :)
Jo, jag har mycket svårt att förstå dom som kör sina nya bilar till jobbet! Vi ser ju på företagsbilarna att dom är sönderrostade efter bara några år så nyttigt är det knappast. Men nu ska vi ju komma ihåg att det är väldigt sällan bilen ser ut sådär, däremot så är det nog "osynligt" nedfall betydligt oftare. Men vi har biltvätt med enbart högtryck och vanligt vatten här som de flesta kör igenom efter avslutad arbetsdag.

mvh
Anders
av Noodles
Hoppas bilen din klarar sig från bestående skador!

Vi hade lite problem med oljestänk på SSABs parkering tidigare, bilarna som drabbats lämnades iväg på handtvättning på företagets beskostnad.

Nu är ett nytt filter monterat på skorstenen som orsakat kladdet så förhoppningsvis slipper vi svarta prickar på lacken i fortsättningen. :)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]