Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinCB
Tips är att kolla lite på V70 också, som brukar vara en bit billigare och mer utrustade. Dock får man leva med att det kanske är en lite tråkigare bil än V60. Tycker du ska prioritera: VOC, Läder, Automat och att bilen INTE är röd. Det är de sakerna som enligt mig gör störst påverkan på bilens begagnatvärde.
av Lövet
R-design har ett bestående värde på andrahandsmarknaden. Är bara att kolla hur begpriserna ligger eller värdera bilen på bilpriser.se. Vill du ha det - köp det. Du blir bara missnöjd annars.

Av de du länkar är det svårt att säga något definitivt. Köp den som är i finast skick. De ligger ju prismässigt närmast identiskt.
av dannesk
MartinCB skrev:Tycker du ska prioritera: VOC, Läder, Automat och att bilen INTE är röd. Det är de sakerna som enligt mig gör störst påverkan på bilens begagnatvärde.
Varför skulle röd inte vara att föredra, just Volvos och R-design gör sig riktigt bra i rött? Har en röd XC60 R-design nu efter min röda V70 R-design och jag hade absolut inget problem att sälja V70n, tvärtom. De som är emot rött är ju de som tror att färgen blir matt som på de gamla bilarna på 80-90 talet utan klarlack (precis som svart/blått/vitt m.m. också vart då). En sämre färg är ju isåfall vit (varenda smutsfläck syns samt smutsränder ifrån lister m.m. efter tvätt) eller svart (aldrig ren och repkänslig kulör) kan jag tycka.

Beroende på årsmodell om utrustningen finns så tycker jag bl.a. R-design, VOC, Xenon, backkamera, tonade & laminerade rutor (snyggt, behagligt och ger tystare bil), adaptiv farthållare, parkering sensorer fram/bak och minst High Performance stereo helst Premium Sound.

Sen är ju skicket viktigt och att man själv är nöjd med bilen och utrustningen.
MartinCB skrev:...................och att bilen INTE är röd.
Och jag älskar röda bilar. Finns inga snyggare, enligt mig. Sålde nyligen min Passion röda v60, och det tog mindre än 24 timmar tills den rullade iväg med ny ägare. Han gillade också röda bilar.
Vet inte var du fått det ifrån. Eget tycke och smak?
av MartinCB
EbbevonVolvo skrev:
MartinCB skrev:...................och att bilen INTE är röd.
Och jag älskar röda bilar. Finns inga snyggare, enligt mig. Sålde nyligen min Passion röda v60, och det tog mindre än 24 timmar tills den rullade iväg med ny ägare. Han gillade också röda bilar.
Vet inte var du fått det ifrån. Eget tycke och smak?
Har inget emot röda bilar, tycker faktiskt det kan vara rätt så snyggt ibland. Men tittar du på blocket så är de röda bilarna ofta billigare, har även pratat med handlare som påpekat att draget efter röda bilar är inte stort. Det var bara ett tips, ts får göra precis som han själv vill.
av Mtech
Tackar för all input

Vi sålde vår röda Bmw på ca 2-3 veckor o det var väldigt mycke intresse så för den delen är jag inte orolig alls
Hon vill helts svart med röd o vit går med och automat

Vad kostar ett kamremsbyte ?
Partikelfilter byts det?
av Lövet
Inga partikelfilterbyten såvida inte någonting går sönder. Extremt ovanligt.
av Primus
Om jag skulle välja ett enda tillbehör blir det adaptiv farthållare. Och den är bäst inne i städer och kringfartsleden. Motorväg är den inte så viktig på. Xenon känns också svårt att vara utan. VOC och bränslevärmare är enligt mig suveränt. Men det beror ju helt på var man bor och hur man parkerar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner