Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bosse69
För en tid sedan tjöt det plötsligt till och det dök upp en kod 046 i displayen för medd/färddator......det låg kvar i ungefär 2 sek. för sedan att försvinna. Åkte ner till lokala Mekonomen för att kolla historiken på ev. felkoder, det fanns inga felkoder lagrade alls, min fundering är nu, varför pep det till när koden kom, varför finns den inte lagrad och till sist, vad betyder den?
Bilen är en V70 2,4T 2003....otrimmad, om det nu kan ha någon betydning.
av MickeM
Jag har hört om dom som lyckats få upp obegripliga koder i färddatorn via div knapptryck. Oftast vet dom inte exakt hur och vart dom tryckte.

Troligen är dom info om mjukvara, eller hårdvara i kombiinstrumentet, och säger endast volvos utvecklingsavdelning, eller någon med liknande djup kunskap någonting. Inget av värde ändå, troligen.

Det är hursomhelst inga felkoder.
av Bosse69
Ok, ja jag gjorde inget alls utan satt och körde när det pep till och 046 syntes på displayen för ett par sekunder, för sedan att slockna. Tryckte då på infoknappen men det fanns inget, och inga felkoder heller när dom kollades. Bilen går som den ska så det kanske är som du säger, har faktisk inte rådfrågat Volvo om just detta.
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?