Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Jag hade små, små nitar på ett par jeans som gjorde märken. Fick "massera" sittytan i samband med läderbehandling, vilken återställde dessa märken.
Sedan dess är sånna byxor bannlysta i min bil... :roll:
Du har väl behandlat lädret?
När kan det anses vara dags att behandla lädret? Ska man kanske göra det redan nu, när det är nytt?
Jag behandlar i snitt varannan månad, ibland oftare, ibland mer sällan. Kört 3100 mil sen jag hämtade bilen i slutet av februari, det ser fortfarande helt nytt ut.
Har du inte gjort det kan jag rekommendera dig att göra det. Få ordning på en obehandlad stol tar betydligt mycket mer tid och energi.
Okay, det rådet ska jag följa.
#påvägutigaragetochbehandlalädretomedelbums. :D
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev: Jag behandlar i snitt varannan månad, ibland oftare, ibland mer sällan. Kört 3100 mil sen jag hämtade bilen i slutet av februari, det ser fortfarande helt nytt ut.
Har du inte gjort det kan jag rekommendera dig att göra det. Få ordning på en obehandlad stol tar betydligt mycket mer tid och energi.
Okay, det rådet ska jag följa.
#påvägutigaragetochbehandlalädretomedelbums. :D
:-)-)
Volvos lädervårdskit är utmärkt för 350kr

Eller IKEA för typ 200kr (exakt samma produkt från Leathermaster).

Använd något som är anpassat till moderna pigmenterade läderklädslar och inte något man har till hästsadlar eller kängor.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]