Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av athena
Hej!
Hur många varianter finns det av klädsel grå volvo? Tittar på en bil som har klädsel enligt rubrik, skitsvårt att genom bilder bilda sig en uppfattning om hur mörk ljus den är. Förestår att det genom text ord är ännu svårare :???: . Men någon som kan hjälpa mig, kommer jag uppfatta denna som ljus eller "lite" mörkare? Känns som jag ser många bilder på blocket där klädseln ser ljusgrå ut, men aldrig hittat något om att det är den enligt min rubrik.
av grålle1
Riktigt mörk, nästan svart skulle jag säga... satt original i min V60 -12 Limited Edition (=Momentum)
av grålle1
Hittade en gammal bild:

Bild
av grålle1
Även om den ser lite "grå" ut på bilden, jämför med ratt, i-bräda och mittkonsol som ju är "svarta"... jag tycker iaf att den är i princip svart!
av grålle1
Personligen tyckte jag det var snyggt med det mörka (skulle inte vilja ha ljusare) och har svart skinn i min nuvarande.
Jag hade barn i min, de satt på de integrerade barnstolarna.
Ljust kan ju lättare bli solkigt än mörkt, men vad gäller fläckar så är det ju lätt hänt att få fläckar på både ljust och mörkt... t.ex. att sitta och äta choklad eller glass var iaf inte aktuellt i min bil :wink: lyckades nog ändå få någon liten fläck då jag själv bröt mot mina regler och såklart tappade någon mikroskopisk chokladsmula som såklart smälter och blir en ljus fläck på det svarta... men fick nog i princip bort det.

Skinn är ju bra på så sätt, lätt att torka av om man spiller.. men i gengäld så är det känsligt för revor om man har t.ex. nitar på fickorna som massor av jeans har... och personligen tycker jag man sitter skönare i textil (eller alcantra). Skinn är snyggt och luktar gott, men iskallt på vintern och varmt och klibbigt på sommaren :roll: (Nu kommer jag få massor av mothugg).

I slutändan är allt en smaksak och säger som massan brukar säga: välj det du själv gillar :-)-)
grålle1 skrev:........Skinn är ju bra på så sätt, lätt att torka av om man spiller.. men i gengäld så är det känsligt för revor om man har t.ex. nitar på fickorna som massor av jeans har... och personligen tycker jag man sitter skönare i textil (eller alcantra). Skinn är snyggt och luktar gott, men iskallt på vintern och varmt och klibbigt på sommaren :roll: (Nu kommer jag få massor av mothugg). ......
Jag tycker du sammanfattade det helt korrekt. Så bra att jag håller med dig till fullo!! Men jag valde ändå skinn, denna gång. :D
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]