Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Tankade 98 oktan i mina trimmade Volvosar förr. Tror ja gick över till 95 oktan på slutet med V70R och märkte ingen skillnad. En gammal Golf III 1,8 bensin gick bättre och tystare i motorn på 98 oktan än 95.
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag har själv kört min gamla 940 snart 1000 mil på E20 som finns att tanka här i Thailand. Har inte märkt någon skillnad i gång eller förbrukning mot vanlig 95. Gällande nya bilar har jag kört Toyota som godkänner E20 och en Honda som inte gjort det...
av Exyzäta
SundanceKid skrev:Bara 98 på okq8

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Och jag tankar 98 på Ingo. Då jag kör tankbil VET jag att bränslet är identiskt eftersom det kommer från samma depå.
Circle K (Statoil) har dock lite annat i sitt bränsle även om det oxå kommer från samma depå. Deras tillsats (additiv) heter lubrizol, och skall påverka förbrukningen och ger något bättre smörjning av bränslesystemet. Även Preem har en del andra produkter som t,ex APC evolution diesel.
av AndS
Vad är syftet med att informera om var och vad man tankar för något utan att relatera till något annat?
Hade jag haft en bensinare och skrivit 95 oktan och ST1 vad säger det? :wink:
av RonniePersson
Jag körde min 945:a med B230 FD motorn på 98 oktan. Motorn gick bättre, blev aningen piggare samt något lögre förbrukning. Precis samma sak med min V70 Classic-00:a med 140 hk motorn. Så ekonomiskt gick det på ett ut, trots att 98 oktan är 50 öre dyrare per liter.

Idag åker jag diesel, och undrar ifall någon vet om det är skillnad på diesel mellan olika bolag? Har ju hört att den sk europadieseln är bättre, och mer energirik, vilket ska ger lägre förbrukning och starkare motor.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]