Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Magnus-B skrev:Det är väl beroende på hur ni kör.
Jag kör 6 mil enkel till jobb och den har gått 17000 nu och jag har bara märkt av 1 gång att den regenererat.
Sen ska man även kunna se det på nuvarande förbrukning då det inte står 0 där om man släpper gasen i tex en nerförsbacke.
Det är säkert inte helt omöjligt att det inte går att regenerera i all oändlighet utan byte kommer ändå förr eller senare.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan nog lova dig att du missat i allafall 5st regenereringar då. :)
Mitt körmönster var väldigt lite kortkörningar (Stockholm(Sollentuna) -Gävle är ca 16 mil. Och jag kom inte undan dem ändå.
av RonniePersson
Jag har en V70 -06:a, i fint skick som nu rullat 32 000 mil med original partikelfilter. Så visst håller det länge!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av jonsetajm
Roger67 skrev:Måste man byta partikelfilter på en XC 60 D4 D5 årsmodell 2014-2015?
Har ingen erfarenhet av dieselbilar men jag läste nått om att det sker någon regeneringsprocess som gör att partikelfiltret renas
av sig själv när bilen kört i 20 minuter i arbetstemperatur. Stämmer detta?
Har en MY14 som gått 20 000 mil (köpte den för några veckor sedan). När jag kopplar upp den mot OBD-läsare visar den dubbla gränsvärdet för partiklar men ingen varning i displayen. Körde en halvtimma på höga varv och siffran gick ner marginellt, fortfarande skyhögt över. Så nu återstår att se om jag blir först ut med byte eller om det rättar till sig.

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]