Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tood
Hej

Någon som vet om pumpen går att få loss med drivlinan på plats? Letat på nätet men bara hittat en lösning för gen 4. Ska byta filter/olja och tänkte passa på att rengöra pumpen om det går. Bifoga gärna länk
av joakim__
Tood skrev:Hej

Någon som vet om pumpen går att få loss med drivlinan på plats? Letat på nätet men bara hittat en lösning för gen 4. Ska byta filter/olja och tänkte passa på att rengöra pumpen om det går. Bifoga gärna länk
Tror du lär ta bort kardan och medbrigaren på haldexen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Tood
Det gick inte att få loss pump och filter med kardan på plats. För gen 4 fungerar det men här är det kört. Blev inget filterbyte utan endast kontroll/påfyllning av olja.
av Tood
Schmoyoho skrev:Jag har gen III, dock på en P3:a, och jag kunde byta filtret med kardan och medbringare på plats. Lite trångt, men det gick.
Hur lyckades du vinkla in filtret? Avståndet från medbringare till Haldex är ca 40mm och filtret ~43mm inkl den lilla tappen i botten. Bedömde att det inte skulle gå att få in filtret och gav upp.
av Schmoyoho
Säkert att du har gen III då, och inte gen II? Även om det är samma generation haldex så är det ju inte omöjligt att medbringare eller liknande skiljer, P2 vs P3 (olika plattformar och dessutom olika bilmodeller - jag har en S80). Det svåraste med filtret var att komma åt skruvarna, själva filtret kan jag inte minnas jag hade några problem med.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]