Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag ska lossa o byta min helljuslampa på 2009 V70.
Jag har tagit lös lyktan o öppnat bakstycket. Då säger instruktionsboken att jag ska vrida lampan moturs, men lampan sitter som satan och den svarta förlängningspinnen flexar obehagligt mycket men halogenlampan sitter fan fast?

Vad gör jag fel, eller hur ska jag gör???

Hur lossar jag helljuslampan inne i insatsen???

Bild

Mvh
Senast redigerad av 2 monza, redigerad totalt 0 gång.
Det sitter en låstapp i huset.
Se hur den fungerar så förstår du.
Hade samma problem med denna idiotkonstruktion.

Vad är det för fel på babonettkoppling som många VW har.
Då byter man lampor med ett leende...
Låshål, låstapp o använda pinnen som hävstång? Vad är det ni beskriver?
Jag fattar inte.
O när instruktionsboken säger vrida moturs.. ?

Fan vad korkad jag känner mig
Steffe3 skrev:Vrida? Man trycker bara mot "låshålet" med pinnen som hävstång, borde släppa på ett par sekunder :/
Ok, så när jag håller i strålkastaren så som den sitter i bilen så ska svarta pinnen vickas uppåt, (i riktning mot solen i himlen)? Har jag fattat rätt?
Steffe3 skrev:Jajjemen, den borde inte sitta så extremt hårt.

Edit: Tror att du kan ha läst på instruktionen för halogen (där ska helljuslampan vridas), men du har xenon på halvljuset.

Du... Tack så här långt. :-)-)

Känns som jag börjar närma mig svaret på vad jag gör och vad jag BORDE göra. :)

Jag hittade denna nu och läser i denna länk: http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/7bf5 ... ual_se.pdf

Sista bilden på sidan 224 är hur jag läst o försöker göra men första bilden på sid 225 är ju nu hur jag tycker att det ser ut på min bil.
Jo, ja, jag har läst för halogen, för det är väl halogen på helljuset?

Ja, jag har xenon på halvljuset men helljuset som jag ska byta är väl halogen? Eller menar du att det är olika förfarande när man har xenon på halvljuset jmfört med om man har halogen på bägge?

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]