Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft en comfort connect monterad fyra år och nu lyser den röda lampan med rött fast sken. (För visst ska den blinka, minnet är bra men kort.) Säkringen är hel. Någon som har en teori vad som är felet? Jag har tyvärr inte kunnat koppla in laddaren då garaget är fullt av annat f.n.
Tack!

Det blev en http://www.ctek.com/se/products/vehicle ... -eyelet-m8 istället och nu är den monterad utan att jag ens tappade en mutter ;-)

Nu gäller det bara att hitta en väg från batteriboxen fram till grillen så att man kan hänga ut förlängningskabelns hona där (helst utan att klippa och skarva ihop sladden igen och jag vill inte dra den ner-under-upp förbi kylaren (ifall den skulle haka i någonting)).
perin skrev:Har haft en comfort connect monterad fyra år och nu lyser den röda lampan med rött fast sken. (För visst ska den blinka, minnet är bra men kort.) Säkringen är hel. Någon som har en teori vad som är felet? Jag har tyvärr inte kunnat koppla in laddaren då garaget är fullt av annat f.n.
För att knyta ihop min fråga om någon annan skulle råka ut för samma sak och söka i forumet så återkopplar jag här.

Då jag har Comfort Connect kontakten placerad under motorhuven ända uppe vid vänster torkararm och den röda dioden lös med så kraftigt rött sken som var väldigt störande så lade jag ner den i batterilådan för att slippa se den. I kväll så kunde jag återigen använda mitt garage och tänkte att jag får ladda upp batteriet för att se om själva Comfort Connecten ”självlagar” sig. Döm om min förvåning när jag plockar upp den så blinkar den som vanligt igen, om än med rött blinkande sken. Men det gör den ju iofs all som oftast. Vad som var felet har jag inte svaret på, men den verkar fungera som vanlig iaf.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]