Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LostMySelf
Har letat runt på sidor och det verkar svårt att få tag i 3" downpipe till TDI -98 på dessa motorer, om det ens finns? Vad är mina alternativ, att ha kvar original 2,5" downpipen + katten och bygga 3" rakt därifrån eller satsa på 2,5" rakt med en stor dieseljaps på slutet?
av LostMySelf
robinb3rgsten skrev:Är de bara ljud du vill ha så bygg efter katten
Ja det är bara ljud jag är ute efter, jag tänkte köpa antingen en Dieselkraft box eller chippa den hos Autotech men det bör väl inte vara några bekymmer? Tror båda ger runt 170 hk efter installation.
av LostMySelf
robinb3rgsten skrev:Är de bara ljud du vill ha så bygg efter katten
Gör det så stor skillnad ljudmässigt att ha 2,5" rakt från turbon + originalkatt, utan dämpare och med en 4,5" dieseljaps jämfört med 3"? Blir ju billigare med 2,5" annars får dom ju bygga om allt och det skulle gå på närmare 10000 kr med installation.
av LostMySelf
robinb3rgsten skrev:10000? Efter katten? Vart har du fått det priset? Hutlöst jävla dyrt låter de som
Nej från turbon och då bygger dom downpipen själva samt sätter upp en racekatt.
av LostMySelf
robinb3rgsten skrev:Jaha ja då var de väl lite mer rimligt om de var med dp och katten men de vet i fan om ha hade lagt så mycket för ljudets skull.
Äh, kanske bäst att köra 3" rakt efter originalkatt och utan dämpare och ett stort ändrör på slutet så låter det säkert bra ändå. Blir billigare också.
av LostMySelf
robinb3rgsten skrev:De räcker säkert är ju bara prova skulle de låta för lite går de ju komplettera med katt och dp efteråt
Ja precis :)
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]