Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Ställde denna fråga till VCC-Supporten...
Hur tar jag loss sittdynorna i baksätet på min V90 då jag har tappat något som har glidit under????

Fick detta svar:
Hej,
Tack för ditt mejl angående borttagning av sittdynorna i din V90.
Dessvärre går det inte att lyfta upp sittdynorna i V90, som har varit möjligt i tidigare modeller.
Om du inte skulle komma åt det du tappat under sätet ber vi dig kontakta en verkstad som får assistera dig med detta.

Ska det vara så svårt att göra detta?? Någon av er som har gjort detta ??

"Gubbstrutten"
Sittdynorna i S/V90(V90CC) "klickas" fast i fästen som är monterade i karossen. Man kan sätta en skruvmejsel i sidan av sätet där fästet sitter och lirka loss sätet från fästet. Men rekomenderar verkligen inte att du ger dig på detta själv, risken att du förstör fästet är stor och då blir det dyrt att laga. Lämna in till din Volvoverkstad!
Allt finn online, en anledning till att jag kör Volvo :)

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva t.ex. Säte kanske

I ditt fall kan du använda dig av "Digital-TV" -manualen, punkt 38, där visas precis vad "Kungenavsand" skriver :-)-)

Hoppas du hittar vad du ska, annars har säkert du som jag användning av deras manualer senare
Kungenavsand skrev:Sittdynorna i S/V90(V90CC) "klickas" fast i fästen som är monterade i karossen. Man kan sätta en skruvmejsel i sidan av sätet där fästet sitter och lirka loss sätet från fästet. Men rekomenderar verkligen inte att du ger dig på detta själv, risken att du förstör fästet är stor och då blir det dyrt att laga. Lämna in till din Volvoverkstad!

Jag lyckades ta loss den några dagar sedan genom att trycka en platt skruvmejsel (STOR) på låsmekanismen som är placerade på sidorna av sittdynan (mot dörrarna). Man ska trycka skruvmejseln med en horisontell rörelse.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]