Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:Electric silver är riktigt fin och tacksam, smutsen syns knappt. Jag har den på min V60, körde över 800 mil i somras utan tvätt. Lite flugor i fronten var det som man kunde se på normalt avstånd. Tittar man närmare ser man såklart en hinna, men inte så många "på stan" som går fram och inspekterar så.
Men denim blue är fin också, antar dock att den kräver lite mer i form av oftare tvättar etc.
Välj efter ditt tycke och smak så kommer du bli toknöjd! :-)-)
Ja, jag vet. Silver är riktigt tacksamt när det gäller smuts.. men, mina 4 senaste bilar har vart i någon form av silver dock.. vi får se.. har tid att ändra mig, ska ner och kolla på båda färgerna igen :shock:
CuteLunatic skrev:
fjohan82 skrev:Electric silver är riktigt fin och tacksam, smutsen syns knappt. Jag har den på min V60, körde över 800 mil i somras utan tvätt. Lite flugor i fronten var det som man kunde se på normalt avstånd. Tittar man närmare ser man såklart en hinna, men inte så många "på stan" som går fram och inspekterar så.
Men denim blue är fin också, antar dock att den kräver lite mer i form av oftare tvättar etc.
Ja, jag vet. Silver är riktigt tacksamt när det gäller smuts.. men, mina 4 senaste bilar har vart i någon form av silver dock.. vi får se.. har tid att ändra mig, ska ner och kolla på båda färgerna igen :shock:
Vi började har Electric. Sjukt trevlig färg! Kom och kika om du bor kring nordväst om Stockholm.
Xanthopteryx skrev:
CuteLunatic skrev:
Vi började har Electric. Sjukt trevlig färg! Kom och kika om du bor kring nordväst om Stockholm.
Tack för erbjudandet, men bor alldeles för långt bort. Jag ska ner och kolla färgen imorgon, kl10 ska jag träffa säljaren för en sista gång och beställa bilen. Så lite stressigt är det allt :roll:
barcusmrandt skrev:Skit i vad andra tycker! Dra å kolla på en om du inte redan gjort det. Se till så du ser en Inscription i Denim blue - konstrasterna mellan den mörkblå och chromade lister osv är det som gör den så snygg! Jag nojjade också över färgen (det tror jag alla här har gjort :) ) Men jag behöll Mussel Blue och är riktigt nöjd! Grym färg som ändrar färg mellan mörk grå och klarblå beroende på väder, och som aldrig ser skitig ut.
Tänkte att det kanske va intressant att höra hur det gick.

La beställning idag på en denim blue, nu kommer jag inte ändra. La dessutom till B&W ljudet och ett panoramatak. Nu är den så gott som fullspeckad tror jag.. jag tacker er för hjälpen :-)-) :lol:
När jag beställde min T8:a i januari ingick panoramatak men det var ett fel av de som gjorde Bygg din Volvo sa man och det fick jag acceptera. Sedan beställde jag med 21" fälgar och det var ett fel av Volvo igen. Finns inga 21" däck som klarar den belastningen som T8:an kräver. Borde man inte vetat det innan man erbjuder 21"?
Beställde också med 4-zons klimat. Som ni redan vet strök man det valet också.
Samma med kolfiberinteriören. Blev ingen sådan på kardantunnelns detaljer. (Såg att man kan få det nu.)

Så, innan du vet vad som gäller måste du nog prata med din säljare. Volvos reklam och Bygg din Volvo är inte alltid att lita på.
Väntetiden är alltid ett gissel..
Jag beställde min bil i slutet av maj, idag är det leverans. men väntan har varit lång.

En nackdel så här långt är att Polestar-optimeringen inte t.v. kan installeras i T8'an, pga Transportstyrelsen t.v. inte vill godkänna detta på en supermiljöbil... :cry:
Suck
Jag byggde min S90 T8 i september och då fanns Polestar men när jag beställde så tog Volvo bort Polestar pga det du just skrev. Dock undrar jag om man sedan sätter på Polestar så tappar man bonusen med miljöbil? Skatt och liknande?
Min är beräknad till april, suck. Men då kanske man har kommit på något angående Polestar :wink:
I mitt fall beställde jag bilen i slutet maj som sagt.
I augusti gjorde jag justeringar, (tillägg), på min order. Då hade bl.a Polestar blivit tillgängligt.
För en dryg vecka sedan fick info från min ÅF, om att Polestar inte var godkänt av Transportstyrelsen.
Men mjukvaran hade kommit hem, och dom hade kunnat beställa den! utan besvär.
Dom gjorde försök att ladda ner den också, men det gick inte alls. Nån spärr fanns i bilen/mjukvaran, så det blev stopp.

Å andra sidan, det verkar finnas nån liten halvdold info om att det kan komma nått besked under V46.
Vi får se.

Iaf, jag har hämtat bilen i em. Sammanfattning - den är värd att vänta på .. :lol:

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]