Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjabo3
Har en V70 2,5ft som strular med låsning och V backspegel samt fönsterhissar.
Började med att V backspegel inte ville gå ut vid dörröppning med dörr, funkade med nyckel
igår ville inte sidorutor öppna samt stora problem att låsa bil.Alla manövrarna har skett från V dörr
ibland funkar dörr ibland inte mycket frusterande.Någon teori om detta och om man kan fixa själv.
Mycket tacksam för svar
Pekar kanske i första hand på problem med styrenheten i förardörren (DDM, Driver Door Module) eller kablaget till den. Felkodsläsning med en läsare specifikt avsedd för en Volvo i den generation du har (t.ex. VIDA/DiCE) kan kanske ge ytterligare hjälp med diagnosen.
av tjabo3
Har nu fått allt att fungera,tog bort dörr, väldigt enkelt och öppnade kablaget som går in i A-stolpe klippte buntbandet som troligen orsakat hela felet.Upptäckte en kabel av som skarvades med röd skarvhylsa även flertalet kablar där isolering skadad som jag åtgärdade. Troligen berodde felet på buntbandet som skavde på kablarna. som den novis jag är så är jag lite stolt att jag fixade det
:D :)
Ja problem med kablaget vid övergången mellan A-stolpe och dörr är inte ovanligt. Gratulerar till att ha fixat det hela själv. :D
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]