- sön 29 okt 2017, 15:26
#1207785
Hej
Jag ska få nya dubbdäck på min bil dan innan jag ska ge mig ut o köra 60+60 mil med kort stop. Nu läser jag om att man bör köra in däcken lugnt de första 20-50 milen.
Gör det nån nackdel om min inkörning blir 60+60 mil landsväg eller ska inkörning ske med flera kortare körningar (t.ex. p.g.a. värmebildning i däcken under långkörning etc)
Jag håller hastighetsgränserna
Jag ska få nya dubbdäck på min bil dan innan jag ska ge mig ut o köra 60+60 mil med kort stop. Nu läser jag om att man bör köra in däcken lugnt de första 20-50 milen.
Gör det nån nackdel om min inkörning blir 60+60 mil landsväg eller ska inkörning ske med flera kortare körningar (t.ex. p.g.a. värmebildning i däcken under långkörning etc)
Jag håller hastighetsgränserna
-16 Volvo V70 D3 Classic Momentum
-09 Volvo V70 2.5 FT Momentum
-01 Volvo S80 2.4 I Business+
-94 Saab 9000 2,3 T CS/E
-86 Saab 9000 I
-84 Saab 900 GL
-76 BMW 525 Bavaria
-67 Opel Rekord 1900
-09 Volvo V70 2.5 FT Momentum
-01 Volvo S80 2.4 I Business+
-94 Saab 9000 2,3 T CS/E
-86 Saab 9000 I
-84 Saab 900 GL
-76 BMW 525 Bavaria
-67 Opel Rekord 1900