Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pellef
Hej.
Har fått ett vinande ljud i min bil.
Hörs mellan 1500 och 2500 varv.
Hörs inte stillastående bara under belastning.
Vid lätt gaspådrag och avsläpp hörs ett vinande visslande ljud.
Låter ungefär som att man har rutan öppen litegrann.
Dumpventil bytt på volvo.
Gjorde ingen skillnad.
Någon som har ett tips?
V60 T4F manuell.
Tacksam för svar.
Pelke
av pergrein
Kan vara insugsluftslangen som ska bytas om d redan inte är gjort på din. Blev ett resonans ljud i den. Min var en V60 T3 my11.

Be dom kolla upp det iaf så kan man utesluta det.

Vilken årgång har du?

Mvh
Per
av pergrein
Jo d borde vara den. Detta ska vara rätt art.nr 31338613 enligt andra som bytt den. Be dom leta i deras felsökningssystem (TIE) så hittar dom om denna slang.

Mvh
Per
av TobbeViktor
Står Volvo för denna kostnaden? Och om de gör det, gör de det på en 6 år gammal bil? Har själv en 12:a,stör mig inte supermycket på vinande, men är det gratis att fixa så?
av Pellef
Skulle inte tro att Volvo står för det.
På min är det bytt slang till en med 2 behållare på undersidan, men nu finns det tydligen en med 3 behållare.
Jag kollade med min servicetekniker och den nya slangen kostar nånstans kring 2500.
Kommer inte ihåg exakt just nu.
Men det är tydligen nåt som volvo är medvetna om eftersom dom ändrat slangen 2 gånger , först med 2 och sen med 3 behållare under för att slippa ljudet.
Har funderingar på att köpa slangen men det finns ingen garanti för att ljudet försvinner ändå, så det känns ju lite surt att lägga den slanten om det inte funkar.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]