Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pontusf
Hej,
Jag har en V70 bensin modellår 1999. Vilken reparationshandbok passar egentligen för min bil? Får gärna vara svenska med om de är lika bra som de engelska.

Tittar jag t.ex. på skruvat.se kommer det upp en massa olika böcker som passar V70 och mitt år, med skillnaden att böckerna verkar täcka olika årtal men 1999 ingår i flera. Behöver inte köpas på skruvat.se utan t.ex. adlibris eller liknande är lätta att handla från.

Ska byta bromsslang fram nu. Kanske går att klara sig utan boken men tänkte det passade bra göra det nu om den behövs i framtiden med.
av MickeM
1999 är ett brytår.
Har du VVT och elektroniskt gasspjäll, och ingen fördelare har du den senare modellen, och ska ha den som täcker år 2000 av V70I.
av Pontusf
Haha jo tänkte också på hur illa det såg ut när jag tog bilden.

Men tack då vet jag att det är ”ny” motor då. Varför behöver man båda böckerna då?
Har kollat lite nu och behöver väl knappast dessa för att byta bronsslang men kan ju vara bra ha dessa ändå.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Eftersom 99-00 är brytningsår så täcker inte "ordinarie" S/V70 boken den nya typen av motor väl, utan man måste då istället ta den nya boken för P2orna(S80/S60/V70N) för att få rätt info om motorn.

Ordinarieboken används till allt annat som inte har med motorn och dess styrsystem att göra.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]