Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
https://rover.ebay.com/rover/0/e11404.m ... Tags=bu=bu
Denna kommer upp då och då när jag är på ebay och "snurrar". Funderar på att köpa, men det finns 2 st olika. Hur vet jag om jag ska ha 25 eller 26 kuggars hjul. Båda passar 740, 760, 780 -82 - -92 och 240, 260 -86 - -93 + några andra bilmodeller bl.a Audi och troligen då också VW. Min vägmätaren har inte fungerat på några år, så ja använder en mobiltelefon utan abonnemang med en app och GPS. Kan kanske vara värt 200 kr för att få det att fungera.
av errim
Höll på med detta för några år sedan på en 240 -88. Kommer ej ihåg antalet kuggar tyvärr. Jag skulle tagit isär och räknat kuggarna innan jag beställde för att vara på den säkra sidan att det blir rätt.

Mvh, Bengt
Användarvisningsbild
av lennarte
Beställt 25 kuggar. Hoppas det är samma på min som på bilden. Kan tänka mig att det skiljer mellan 14 och 15" fälgar, kanske. Bilen dom visade mätaren på var en -90 och där är 15", det chansar jag på :lol:
131,37 sek inkl. frakt och 5 - 7 dagars leveranstid. Det var en utgående artikel, fanns bara 3 st kvar. Nu är det 2 st, är någon mer som är intresserad så börjar tiden ringa ut nu.
Användarvisningsbild
av lennarte
Fick bekräftelse i går kväll på att kugghjulet är skickat. Samtidigt slog (S) det mig.... Länken är från USA där mäter dom i miles (S) (S)
Det är väl det som skiljer mellan 25 0ch 26 kuggar så klart.
Var inne och kollade idag på morronen och hastighetsmätare dom skruvar med är en VDO med km mätare (B) (BE)

Oftast nere eller uppe

Det finns amerikansk (SAE) och europeisk (VDA) sta[…]

Hej! Tänkte byta rem till generatorn på[…]

Airbag på 740

Var ingen airbag i ratten. Plockade bort locket oc[…]