Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av intruder1400
Ursäkta om jag är dum nu men !
Ett bara olje byte kostar inte skjortan på Volvo !
Sen resten kan man göra själv så jag förstår inte vad man spar riktigt där
av Lövet
Oljebyte kostar i storleksordningen 4000kr i storstadsområdena. Visst det ingår lite ”kontrollpunkter” men inte mer.
Användarvisningsbild
av iigloo
intruder1400 skrev:Ops ! 2500 på skobes i Motala .
Strax under för mig på Bilia, så jag undrar vad de får för 4000kr? Blommor och choklad?
av Lövet
Du får bilen servad där merparten av Sveriges befolkning bor och inte ute på landet. Det är inte mer än så. Verkstäderna i Stockholm, GBG och Malmö har konstant kö så priset är än så länge inte så högt att det påverkar efterfrågan.
Användarvisningsbild
av iigloo
Lövet skrev:Du får bilen servad där merparten av Sveriges befolkning bor och inte ute på landet. Det är inte mer än så. Verkstäderna i Stockholm, GBG och Malmö har konstant kö så priset är än så länge inte så högt att det påverkar efterfrågan.
Ska jag känna mig premierad av att serva bilen i sthlm, gbg och malmö istället för min hemort, som är en större stad ett stenkast från sthlm?
av Lövet
Naturligtvis inte och ingen skulle heller komma på tanken om man bor i en mindre stad att åka till dem. Problemet uppstår tvärtom.
Användarvisningsbild
av leiwi
SvenB skrev:Dessutom tror jag du får "knepigt" om du eventuellt måste använda maskinskadeförsäkringen, vid någon skada, om du inte servat på någon vettig verkstad.
Om verkstaden stämpar och signerar i serviceboken så intygar dom också att servicen är utförd enligt tillverkares anvisningar och ev garantier påverkas inte , detta är något som "märkesverkstäderna" inte vill prata om .
Detta är EU regler som gäller sedan 2010 :D
av Lövet
Fristående verkstad som har tillgång till rätt anvisningar är ok. Skruva själv ej ok. Spelar ingen roll ens om man är mekaniker om dagarna. Avgjordes tydligt i KIA målet.
av dannesk
OM man inte servar på Volvo kommer du inte heller att få de ny programvaruuppdateringarna för motor/låda/awd som kommer varje år, dessutom så lär de inte vara lika tillmötesgående vid t.ex goodwill på kända modellproblem utanför garantitiden. För mig blir det iaf billigare med service hos Volvo än hos Mekonomen och dyl. och även om det blir nån hundring billigare hos annan så känns det säkrare hos Volvo.

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]