Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har tänkt montera en sån här för att kunna stödladda batteriet för att inte bränslevärmaren ska avrätta det i förtid:

Bild
http://www.ctek.com/se/products/vehicle ... panel-1-5m

Är nedan markerade skruvar lämpliga jordpunkter eller finns det bättre alternativ?
IMG_2906_m2.jpg
IMG_2906_m2.jpg (230.75 KiB) Visad 744 gånger
Perra83 skrev:Lyft på båda locken över batteriet. Där under finns det skruvar att fästa jord i.
På "rätt sida" om mätmojängen på minuspolen?
MickeO skrev: Är nedan markerade skruvar lämpliga jordpunkter eller finns det bättre alternativ?
Jag har använt motsvarande skruvar till minus på min bil, det fungerar utmärkt. Man ska ju inte sätta minussladden på batteriet.
Under gallret vid fjädertornet finns också bra jordmöjlighet
Dieselvolvo skrev:Jag noterade dina infästningar utav motorkåpan....är det av sådan modell där man trycker ner mittendelen för att ta loss kåpan?
Har själv Torx i mitten och skulle nämligen behöva byta 2st.
Har tyvärr ingen aning. Konstaterade till min förvåning att den inte var av hårdplast utan ett ganska tjockt, gummiliknande material :-)
I spalten mellan batterilådan och säkringslådan finns det en skruv där det ser ut att gå en gummislang, högst "upp" på din bild. Där har jag fäst min, fick tips om den punkten i någon annan tråd. Men det kluriga är väl bara att sladden måste ta sig ut ur batterilådan från infästningen till pluspolen.
Schmoyoho skrev:I spalten mellan batterilådan och säkringslådan finns det en skruv där det ser ut att gå en gummislang, högst "upp" på din bild. Där har jag fäst min, fick tips om den punkten i någon annan tråd. Men det kluriga är väl bara att sladden måste ta sig ut ur batterilådan från infästningen till pluspolen.
De är sannolikt denna skruv som 'Schmoyoho' menar (inringad på bilden nedan). Jag satte jordfästpunkten där, även jag enligt tips från 'bem' i annan tråd i denna kategori på forumet. Tyvärr har hans beskrivande bilder fallit bort.
Bilagor
IMG_1162_red2.jpg
IMG_1162_red2.jpg (24.52 KiB) Visad 2218 gånger
De är sannolikt denna skruv som 'Schmoyoho' menar (inringad på bilden nedan). Jag satte jordfästpunkten där, även jag enligt tips från 'bem' i annan tråd i denna kategori på forumet. Tyvärr har hans beskrivande bilder fallit bort.
Hittade en ny indikator hemma som jag för skojs skulle bara la ann på polerna.....det blinkade rött! Så tänkte montera en jag också, men kan jag använda samma jordningspunkt även till xenon-reläkablaget för extraljusena, eller bör ja använda annan skruv till den?
BÖR + gå direkt till batteriet, eller kan jag ha den på samma +som i säkringsboxen där xenon´et får sin +?
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]