- ons 01 aug 2007, 11:37
Det skall vara en skarp linje mellan ljus/mörker och efter att ha anpassat sig efter den tycker jag det inte är nåt problem längre. Man kan ändå inte utnyttja den upplevda längre siktsträckan pga att den både blir smalare och med skumt belyst så man kan inte veta om det är en svart katt eller bara taskigt upplyst i dikeskanten så det man upplever är till ingen nytta så för min del så föredrar jag hellre väl upplyst om än det kan upplevas kortare än taskigt upplyst sträcka på hela ytan.
Ljusbilden med konvertering i halogenstrålisar var sämre med ströljus samt diffus gräns vilket ledde till att dom måste ställas ner ännu mera vilket ger ännu sämre ljusbild utan att blända, inte alla som insett detta så dom åker omkring och bländar andra i parti och minut. Ett bevis för att sakerna inte är gjorda för varrandra.
Helljuset tycker jag är ok och ett hållbart alternativ till biltemas "extraljus" som inte gör nåt tillskott pga mycket dåligt ljusflöde/ljusbild. dock ser jag bixenon inte på något sätt som ett alternativ till riktiga extraljus för dessa kan prestera betydligt bättre och bixenon är ingen större match för navigator blue ens med halogenlampor på ynka 55W, hade tråkigt så jag gjorde ett litet snabbtest mellan skillnaden 55W/100W i dom innan dom byggdes om och då såg man klart och tydligt när man stängde av och slog på extraljusena med kanppen i kupén, med 45W xenon i dom så behöver man väl inte säga om det märks eller ej?
EDIT: Bara jag som upplever att forumet strular om man måste skynda sig att skriva för att inte få felmeddelande?
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..