Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Bilder är ju tagna ur olika vinklar, din egen snett uppifrån samt lite framifrån och Volvos lite nedifrån men rakt från sidan, det går inte att jämföra de två bilderna. Du får lägga dig på mage och ta bilden rakt från sidan med kamera/mobil nere vid marken och på ungefär samma avstånd. :D
av Djungelbrand
AndS skrev:Bilder är ju tagna ur olika vinklar, din egen snett uppifrån samt lite framifrån och Volvos lite nedifrån men rakt från sidan, det går inte att jämföra de två bilderna. Du får lägga dig på mage och ta bilden rakt från sidan med kamera/mobil nere vid marken och på ungefär samma avstånd. :D
Om det inte syns på bilden så har jag två bilder till som visar att det skiljer ca 1 cm fram och bak.
Bilagor
fram.jpeg
fram.jpeg (546.91 KiB) Visad 893 gånger
bak.jpeg
bak.jpeg (578.32 KiB) Visad 888 gånger
av AndS
Men det var inte vad jag skrev, ska bilderna kunna jämföras måste de fotograferas ur samma vinkel. De två bilder som du lagt in har så olika vinklingar vid tagning att de inte kan jämföras. Om du tar en bild ut samma vinkel som Volvos så kan vi få se skillnaden.
Jag ifrågasätter inte måttet utifrån vad som jag skrivit tidgare är det samma skillnad även på en V90CC, dvs 1,5cm från mark till skärmkant som skiljer fram och bak. Avståndsskillnaden är lika men syns på en vanlig V90, se tidigare inlägg med trolig förklaring.
av Djungelbrand
AndS skrev:Men det var inte vad jag skrev, ska bilderna kunna jämföras måste de fotograferas ur samma vinkel. De två bilder som du lagt in har så olika vinklingar vid tagning att de inte kan jämföras. Om du tar en bild ut samma vinkel som Volvos så kan vi få se skillnaden.
Jag ifrågasätter inte måttet utifrån vad som jag skrivit tidgare är det samma skillnad även på en V90CC, dvs 1,5cm från mark till skärmkant som skiljer fram och bak. Avståndsskillnaden är lika men syns på en vanlig V90, se tidigare inlägg med trolig förklaring.
Har tyvärr ej hunnit ta en ny bild på min från samma vinkel men det är väl ganska tydligt att det inte skiljer 1,5 cm fram och bak på Volvos bild, den är ju högre bak än fram!

//
A
av titanum
Ja V90 har ett häng bak som påminner om en fullpackad gammal 745:a i semestertider där fjädrarna hängt med en 30000 mil minst. Skulle verkligen behövas höjas för att ge bilen karaktär.
Användarvisningsbild
av skyrazer
Inte för att det rör mig i ryggen att bilen "hänger lite mer bak", jag tycker till och med det ser lite sport ut.
Men... det är ju inte svårt att se var inspirationen till Gällivare-hänget kommer från ;-)
2013_brabus_mercedes-benz_cls_shooting_brake_9_1600x1200.jpg
2013_brabus_mercedes-benz_cls_shooting_brake_9_1600x1200.jpg (196.85 KiB) Visad 654 gånger
av barcusmrandt
Ni som påpekar gällivarehäng; har med eller utan luftkuddarna bak? Jag har luft och tycker också att den hänger lite bak - tills jag startar bilen, då rätar den upp sig och tycker då snarare den blir något högre bak än fram.
av AndS
Djungelbrand skrev:
AndS skrev:Men det var inte vad jag skrev, ska bilderna kunna jämföras måste de fotograferas ur samma vinkel. De två bilder som du lagt in har så olika vinklingar vid tagning att de inte kan jämföras. Om du tar en bild ut samma vinkel som Volvos så kan vi få se skillnaden.
Har tyvärr ej hunnit ta en ny bild på min från samma vinkel men det är väl ganska tydligt att det inte skiljer 1,5 cm fram och bak på Volvos bild, den är ju högre bak än fram!

//
A
Bild ur samma vinkel som Volvos är tagen, rakt från sidan och den är tagen nedifrån så du får ligga på marken. Jag betvivlar inte att det skiljer utan vill mera utgå från fakta för att de hur mycket det skiljer i det man ser. Åter igen V90CC har samma höjdskillnad.
Användarvisningsbild
av skyrazer
barcusmrandt skrev:Ni som påpekar gällivarehäng; har med eller utan luftkuddarna bak? Jag har luft och tycker också att den hänger lite bak - tills jag startar bilen, då rätar den upp sig och tycker då snarare den blir något högre bak än fram.
Ingen luftfjädring här. Hänger smått.
Supersvårt att se med svart bil och svarta hjul dessvärre. Syns mer IRL.
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (392.2 KiB) Visad 665 gånger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 27

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!