Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
Jag har samma problem på min bil. Min iPhone 6S 10.3.3 hackar en smula medans min dotters iPhone SE hackar rejält när musik streamas. Jag har uppdaterat till senaste IHU-uppdatering
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har märkt att jag inte har några problem med hack i musikstreamingen längre. Gjorde en icm/ihu uppdatering i typ maj-juni, då blev det mycket bättre, och med ios11 försvann 99%. Nu kan det hacka till en gång på typ 20-30 körtimmar, men då är det när min apple watch kommunicerar med telefonen, således inte bilens fel.
av MrSpock
Jag har också samma problem. XC70 MY 16, Iphone 6 med 11.0.2 (senaste versionen). Volymen sjunker men man hör den andra personen, fast väldigt svagt.

Enligt manualen ska man kunna se BT-versionen i bilen i TEL eller MEDIA, men jag saknar dessa menyalternativ av någon oklar anledning. Jag får be servicen uppgradera nästa service, men min nästa service är först nästa år.

Musikstreaming via BT fungerar däremot klockrent, ljudet är perfekt.

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]