Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Robbi skrev:
Krollspell skrev:
Robbi skrev:Bara en undran, detta är ju första modellen på länge med bladfjädring som standard. Är det någon som har luftfjädring som upplever vibrationer eller är det helt enkelt kopplat till bladfjädring?
Har luftfjädring och, ja jag har tyvärr vibrationsproblem..
Okay, har alla med luftfjädring problem och de med bladfjädring är ok?
Nej, så är det inte. Det verkar inte vara kopplat till vilken fjädring du har utan det är något annat som orsakar vibrationerna.
I felsökning, lekman som jag är men verkstan får vässa sig och med mätitrument dokumentera när vibrationerna starta, styrkan på vibrationerna och lokalisera källan osv, dags för att få det på papper. Kan inte verkstan skicka bilen på ett rullband? Finns det sådant som klarar 150 km/h. Motormännen test bänka bilen? Lutar mot en reklamation?

Cheers
av jockegu
Har precis hämtat ut min V90 CC och upplever precis som övriga vibrationer i hastigheter över 100 km/h. Har redan fått nya däck på men det hjälper inte. Dom nya däcken är perfekt balanserade och däcktrycket på ligger en bit under gräns.
Skall nu på fredag få ett par helt andra hjul monterade för test, hoppas givetvis att detta löser problemet men är tveksam eftersom dom befintliga skall vara perfekta enligt alla mätningar.
Återkommer med resultat efter fredagen!
av uniformerad
bereck skrev:I tyska sidan Motor talk har dom haft länge en liknande tråd och det verkar att problemet är bromsskivorna byter man dom så hjälper det tydligen. :lol:
Har fått samtliga skivor bytta, inga vibrationer alls. Hade iofs knappt några innan, men nu känner vi inte av några alls längre.
Användarvisningsbild
av Robbi
bereck skrev:I tyska sidan Motor talk har dom haft länge en liknande tråd och det verkar att problemet är bromsskivorna byter man dom så hjälper det tydligen. :lol:
Tyska sidan för Volvo? Vore väl märkligt att Volvo letar ihjäl sig utan att hitta bromskivorna?
HitTheRoadJack skrev:Jag råkade på denna V90 CC review där micro vibrationer omnämns - är det motsvarande som upplevs i denna tråd?

Quick Review | 2017 Volvo V90 Cross Country | Family Planning

Cheers
Förmodligen. Min ÅF tänker inte göra mer åt min bil i nuläget har de gjort klart för mig!
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 114
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]