- mån 09 okt 2017, 20:12
#1203291
...i elproduktion, vilken har alla möjligheter i världen att bli ren, till skillnad från fossila bränslen eller förädlat avfall, vilket aldrig borde blivit avfall (och senare drivmedel).
För att tillföra diskussionen något (eventuellt) nytt citerar jag Larry Downes uttalande till Aftenposten i en artikel om näthandel vs köpcenter:
”– Det som skjer er at ny teknologi tar livet av de svakeste først. Det kan i en fase føre til at de sterkeste i en bransje gjør det bedre. Konkurrentene forsvinner, og de opplever vekst. Så investerer de mer og utvider virksomheten, i stedet for å legge om driften. Når vendepunktet kommer, er det for sent, sier Downes.”
Är fordonsindustrin där när det kommer till elektrifiering? Nja, tveksamt. Å andra sidan har de senaste årens diskussioner till stora delar varit utsläpp och elektrifiering, så kanske ändå. Om några år, när våra sovande fordonsjättar fått ut sina elbilar får vi facit. Min gissning är att få vill köpa en ICE bil efter att ha provat el, men kanske gör det ändå med priset som motivering. Gammal teknik, lågt pris. Ny teknik, högt pris. Ungefär.
För att tillföra diskussionen något (eventuellt) nytt citerar jag Larry Downes uttalande till Aftenposten i en artikel om näthandel vs köpcenter:
”– Det som skjer er at ny teknologi tar livet av de svakeste først. Det kan i en fase føre til at de sterkeste i en bransje gjør det bedre. Konkurrentene forsvinner, og de opplever vekst. Så investerer de mer og utvider virksomheten, i stedet for å legge om driften. Når vendepunktet kommer, er det for sent, sier Downes.”
Är fordonsindustrin där när det kommer till elektrifiering? Nja, tveksamt. Å andra sidan har de senaste årens diskussioner till stora delar varit utsläpp och elektrifiering, så kanske ändå. Om några år, när våra sovande fordonsjättar fått ut sina elbilar får vi facit. Min gissning är att få vill köpa en ICE bil efter att ha provat el, men kanske gör det ändå med priset som motivering. Gammal teknik, lågt pris. Ny teknik, högt pris. Ungefär.