Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
Jag har inte hittat höjd. Jag har min gamla Garmin i fönstret. Där finns all rolig information som höjd o.s.v.
av ansjo
Du kan välja mellan latitud och altitud eller gatunamn. Båda har jag inte sett ännu.
av ansjo
Altitud är höjd över havet. Du hittar valet under inställningar, i mitten övertill på skärmen är två streck, tryck där så kommer du in :-)-)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det verkar som att det är målets altitud som anges. Det bör ju betyda att man inte ser aktuell höjd över havet på vägen till målet samt att man inte ser någon altitud om man inte har angett något mål utan bara önskar att ha kartan synlig.

Henry
av LViken
Kollade idag utifrån frågeställningen.
Ställde om från inställning adress till latitud och altitud.
Utan att ha angett resmål, så ändrade sig siffrorna i latituden och altituden under körningen och den angivna höjdnivån ändrades utifrån 10 meters intervaller.
av Guno
Tack för informationen. Jag har letat länge men en fråga. När jag har en adress angiven, alltså resmål, försvinner informationen om höjd. Verkar bara fungera om jag inte navigerar just då. Är det rätt eller har jag missat någon inställning?
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad har man för nytta av att veta en plats höjd över havet när man kör bil? När man flyger är det en bra uppgift att få :D .
Användarvisningsbild
av Rillee
SvenB skrev:Vad har man för nytta av att veta en plats höjd över havet när man kör bil? När man flyger är det en bra uppgift att få :D .
Det är bra att veta när man kör i bergen så man vet när man ska koppla på syrgasen

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]