Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Rätt säker på att instegsbelysningen i min bil inte på något sätt dimmas, utan den tänds när dörren öppnas och släcks helt när den stängs. På MY14 är det en och samma lampa på golvet som lyser svagt med resten av mysbelysningen (dimbar) men som får full kräm när dörren öppnas. Kikade på vparts men fanns inga bilder eller utförligare beskrivning så jag antar att det bara är en LED-insats för att byta ut glödlampan (dvs LED-look). Det är inte det jag är ute efter, utan mer att få mer av mysbelysningen/"courtesy light" som kom på senare årsmodeller.

Får väl gräva lite i elscheman senare, men jag gissar det antingen är mjukvara eller tomma stift någonstans.
av KnotVillage
Golvbelysning med led kom 12. Jag har det i min. Jag måste leta på stiften som har spänning och där jorden styrs av canbus. Precis som dom i MY14. Vid upplåsning av dörr samt öppning så blir det minus i den ledningen som är plusmatad när dörren är stängd. Räcker att jag hittar det stiftet. Matning i dörren finns redan. Hoppas nu bara att det är framdraget annars får man ta från golvbelysningen.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]