Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Enligt Polestar ger det 220hk på en D4 AWD. En D4 VEA får 200hk efter optimering.
av Geoham
CabBO skrev:Har en svart V60CC D4 AWD Business Edition Summum -17 med Polestar. Helt underbar att köra. Sportstolar, automat, 19" fälgar mm. Enda synpunkten från mig är att en diesel inte känns lika rapp i gaspådraget som en med bensin, men när den väl jobbar så kommer den fint den också. För mig föll valet på D4 AWD efter att ha provkört D4 VEA och T5.
Hur kommer det sig du valde d4 AWD efter att ha kört VEA motorerna?
av BennyL
Kör V60cc D4 automat och är supernöjd med den. För mig var valet D4 VEA och Aut8 viktigare än AWD så valet var enkelt för mig. Den är tyst och bekväm.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
XC90_Executive skrev:Hur är den prissatt jämfört med XC60 Classic?
Jag byggde en och jämförde med min välutrustade XC60 och skillnaden blev löjligt liten. Nu köpte jag min i slutskedet med många prissänkta paket.

Om man väntar mot slutet, så tror jag att det kommer blir billigare med en V60 CC.
Användarvisningsbild
av CabBO
Geoham skrev:
CabBO skrev:Har en svart V60CC D4 AWD Business Edition Summum -17 med Polestar. Helt underbar att köra. Sportstolar, automat, 19" fälgar mm. Enda synpunkten från mig är att en diesel inte känns lika rapp i gaspådraget som en med bensin, men när den väl jobbar så kommer den fint den också. För mig föll valet på D4 AWD efter att ha provkört D4 VEA och T5.
Jag har haft 2 hjulsdrivna bilar i hela mitt liv och blev väldigt positivt inställd när jag provkörde en 4 hjulsdriven bil vid ett tillfälle. Då körde jag en C70 T5 på 230hk. Hade en S60 T5 på 250 hk dessförinnan. Det jag märkte på 4 hjulsdriften var stabiliteten i körning och gaspådrag. 2 hjulsdrivna bilar har en mer "rörlig ratt" då bilen bara drivs genom framhjulen. Sen kändes den starkare och stabilare och tog sig fram bättre i vintertid. Så när jag skulle ha ny bil ville jag ge 4 hjulsdriften chansen och valet föll på min D4 AWD. Sen att den får 220hk med Polestar var ett +.
av Geoham
CabBO skrev:
Geoham skrev:
Jag har haft 2 hjulsdrivna bilar i hela mitt liv och blev väldigt positivt inställd när jag provkörde en 4 hjulsdriven bil vid ett tillfälle. Då körde jag en C70 T5 på 230hk. Hade en S60 T5 på 250 hk dessförinnan. Det jag märkte på 4 hjulsdriften var stabiliteten i körning och gaspådrag. 2 hjulsdrivna bilar har en mer "rörlig ratt" då bilen bara drivs genom framhjulen. Sen kändes den starkare och stabilare och tog sig fram bättre i vintertid. Så när jag skulle ha ny bil ville jag ge 4 hjulsdriften chansen och valet föll på min D4 AWD. Sen att den får 220hk med Polestar var ett +.
Tack för bra beskrivning på hur du tänkte. Jag funderar själv på att optimera bilen, var det värt att optimera? Blev det stor skillnad gentemot innan optimeringen eller fick du bilen när den redan var optimerad?
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag optimerade den ganska snart efteråt. Körde väl ca 3 månader innan jag optimerade den. Gjorde det när jag hittade Kampanjpris på det.
Bilen är rappare, alltså svarar bättre vid gaspådrag. Kommer snabbare upp i hastighet. Klart värt mina 6900kr + reg. avgift jag la på det.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]