...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
llesrof skrev:Vart finns trafikpolisen när man behöver den? Skicka hit 5000 nordkoreanska militärpoliser och låt dem jobba som trafikpoliser. 5000 totalt obevekliga trafikpoliser som kör ståndrätt på plats. Återkallat körkort på 25 år, 1 år i arbetsläger och beslagtagen och skrotad bil. Jag vill att dessa egoistiska rövhål skall förnedras offentligt och tänka förbanna den dag de uppförde sig som ett rövhål i trafiken. Jag vill skada dem. Jag vill utsätta dem för smärta. Tack!
De behövs inte för noll vision. Det räcker med fartkameror, förlåt trafiksäkerhetskameror, då allt hemskt som händer på vägen kan undvikas genom att sänka hastigheten och övervaka densamma och endast den.
av NilsO
joel80 skrev:Du menar som gående alltså? Om man går på vägen men kunde gått på vägrenen? Visste inte att man kunde få böter för det.. men det är väl kanske rätt dumt att gå i vägen om det finns plats på sidan!
Ja precis, om man går på vägen men det finns vägren eller trottoar/gångbana där man borde ha gått. Det kostar 500:-.
SBergdahl skrev:Nordkoreanerna hade nog huggit dig också vid återvinningsstationen om de ska vara helt obarmhärtiga :)

Men det är lustigt sånt där. När jag gör nån sån där lite halvful grej ser jag till att se mig för jävligt noga eftersom det inte är säkert att eventuell trafik runt om är beredd på det. Vissa som ditt möte där verkar inte ha någon konsekvensanalys alls.
Min inställning är att inte störa andra mer än nödvändigt. Det gäller det mesta, till exempel att jag skjuter in stolen efter mig så att den inte står ivägen för andra till att jag anstränger mig göra mitt för att trafiken skall flyta på. Jag gör fulingar i trafiken också men ser då till att ingen påverkas av dem. Att någon stör sig på att jag kanske genar genom stadsparken skiter jag i. :D
erikn skrev:
llesrof skrev:Vart finns trafikpolisen när man behöver den? Skicka hit 5000 nordkoreanska militärpoliser och låt dem jobba som trafikpoliser. 5000 totalt obevekliga trafikpoliser som kör ståndrätt på plats. Återkallat körkort på 25 år, 1 år i arbetsläger och beslagtagen och skrotad bil. Jag vill att dessa egoistiska rövhål skall förnedras offentligt och tänka förbanna den dag de uppförde sig som ett rövhål i trafiken. Jag vill skada dem. Jag vill utsätta dem för smärta. Tack!
De behövs inte för noll vision. Det räcker med fartkameror, förlåt trafiksäkerhetskameror, då allt hemskt som händer på vägen kan undvikas genom att sänka hastigheten och övervaka densamma och endast den.
Jo, de behövs. Fotad av en fartkamer och sedan en böteslapp i ett diskret kuvert är inte tillräckligt förnedrande. Jag vill att det skall skambeläggas att vara ett rövhål i trafiken. Och så skall det göra lite ont också :mrgreen:
Allinug skrev:Ja precis, nollvision betyder att vi ska se noll poliser ute i trafiken. :evil:
Åh faan! Då har jag missuppfattat det hela.. trodde det hade med alla som åker runt med släckta lysen att göra!
Polisen hade faktiskt kontroll idag och jag blev stoppad. Kontroll av nykterhet och körkort. Han gjorde även en yttre säkerhetskontroll och kontrollerade allt ljus samt mönsterdjup. Bra!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Användarvisningsbild
av erikn
Micce1980 skrev:Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Jag gissar att det är i Gbg. Har inte åkt där så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men är du säker på att de kör för fort? Eller är det "lagom" hastighet men att man överskrider skyltad hastighet?
erikn skrev:
Micce1980 skrev:Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Jag gissar att det är i Gbg. Har inte åkt där så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men är du säker på att de kör för fort? Eller är det "lagom" hastighet men att man överskrider skyltad hastighet?
Finns ingen ringled i Göteborg så här lär det inte ha varit.
joel80 skrev:
Allinug skrev:Ja precis, nollvision betyder att vi ska se noll poliser ute i trafiken. :evil:
Åh faan! Då har jag missuppfattat det hela.. trodde det hade med alla som åker runt med släckta lysen att göra!
Haha! Helt rätt! Med lyset släckt så syns de inte.
  • 1
  • 408
  • 409
  • 410
  • 411
  • 412
  • 552

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]