- fre 06 okt 2017, 14:29
Befintlig golvbelysning med spoltrådslampa är tvåpolig medan LED-modulerna har tre poler. Jag har inte djupdykt i kopplingsschemat, vilket jag iofs skulle kunna göra, tänkte om du råkade veta något på rak arm. Dessutom lyser ju MY14- svagt under körning men med max ljusstyrka när någon dörr öppnas. Vet inte om det går att koppla en dörröppnadskopplad matning som åstadkommer det och sen ha en annan separat konstant matning som ger mysbelysningsljuset, om man har typ resistorer och grejer på den?
Ang tända markbelysning när du låser upp, finns den signalen verkligen i dörren? Isf borde det ju även finnas matning för handtags- och kartficksbelysning, vilket det mig veterligen inte gör eftersom alla brukar ta den strömmen från knappsatsen som du nämnde. Visste inte heller att MY16 hade den funktionen från fabrik heller. Jag har antagit att all denna styrning t.ex dimning av golvbelysningen har styrts från CEM eller någon annan central plats och att det då lär skilja i mjukvara, inte i inkoppling...?