Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Hej
Vad tror ni är på tok när parkeringshjälpen beter sig på detta vis?

Jag har torkat av sensorn (sensorerna) men ingen skillnad. Jag har inget allmänt felmeddelande om service, motsvarande. Jag funderar på om fukt kan ställa till det (tillfälligt) för det har varit ett bedrövligt skitväder med fukt o konstant regnade i två dagar...

Mvh
Användarvisningsbild
av Steffe3
Vänster mittre, till och med.

Men vill den inte vara med även efter du har torkat den så är det ju inte omöjligt att den tyvärr gett upp :/ Kan ju försöka hålla den torr någon/några dagar och se om det försvinner, men det är ju lite svårt i det här vädret om man inte har garage/carport.
20171005_122652.jpg
Display P-sensor bak
20171005_122652.jpg (74.16 KiB) Visad 638 gånger
Mitten vänster bak gav även upp för mig. Fungerade bra på sommaren då det var varmt men ej vid fuktigt väder. Hade krupigt in fukt mellan sensor och den lackade delen av sensorn. Enkelt att byta hemma på parkeringen.
av monza
Jag tackar för era svar. Då börjar jag bli lite säkrare i vad och hur. :)

En fråga till: När jag lossar stötfångaren, måste även baklyktorna tas loss, någon som vet? Jag undrar därför att jag läst olika varianter. Jag har en 2009 V70
av monza
Kimmen90 skrev:Det behöver du inte, här har du en riktigt bra guide på Youtube

:-)-)

En sista fråga: Finns det olika varianter av sensorer så att jag ska hålla mig inom vissa årsmodeller eller bättre versioner när jag letar efter dom?
Jag menar om Volvocars tagit fram "bättre" version med nått annat artikelnummer?

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]