- tor 05 okt 2017, 15:10
#1202178
Hahaha.. du är envis du. Vi har ren el i Sverige/Norden, men även i större delen av Europa är elmixen per kwh betydligt bättre än 744 g CO2 per kWh.
När du räknar en dieselbil som bättre än 135 g/km, då vill du alltså som vanligt vrida det till att endast ta med NEDC och de utläppen som dieselbilen har på papper... som vi alla vet är kraftigt underskattade.
Så här ser det ut med Nederländernas elmix.. inget nollutsläpp precis, me mkt bättre än din dieselbil... och i Sverige blir såklart siffrorna ännu mycket bättre.

https://thecorrespondent.com/7056/why-e ... 0-afaa6e5d
När du räknar en dieselbil som bättre än 135 g/km, då vill du alltså som vanligt vrida det till att endast ta med NEDC och de utläppen som dieselbilen har på papper... som vi alla vet är kraftigt underskattade.
Så här ser det ut med Nederländernas elmix.. inget nollutsläpp precis, me mkt bättre än din dieselbil... och i Sverige blir såklart siffrorna ännu mycket bättre.

https://thecorrespondent.com/7056/why-e ... 0-afaa6e5d
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13