Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av nurrdaniel
Nån som kan rekomendera eller avråda från något märke eller val av en lös gps monterad i bilen?

Fungerer t.ex. TOM TOM bra eller finns det andra bättre??
av Teemu
har en kompis som har en Garmin Ique 3600 (För mig att den hette så) som funkar kalas. Mycket smidig storlek + att den är portabel. Du kan alltså stoppa den i fickan och sedan irra ut på stan om du vill det och hitta tillbaka till bilen mm.
av Mr M
Köpte en Ipaq RZ1710 med TomTom, finns på SIBA och Computercity, för drygt 3300:- Komplett med bilkit.
Fungerar kalasbra, fick dessutom "Bäst i test" av budget Gps via handdator i Bonniers PC tidning
av nurrdaniel
Har du även testat den lite mer på landet dvs.
utanför storstockholm och göteborg osv.

Vore trevligt att veta om den fungerar på lite mindre vägar??

Tacksam för svar.

Daniel
av Teemu
var den funkar är väl väldans mycket beroende på kartprogrammet i GPS:en. GPS:en jobbar ju emot satelliter, så länge du inte står i en tunnel eller liknande bör man ju alltså ha kontakt. Sedan är det väl som sagt upp till kartprogrammet hur pass små vägar som finns med.
av Mr M
Jo då, bor uppe i Norrland och här funkar den till min belåtenhet, rekommenderar den starkt, men tanken på vad man får för pengarna
av nurrdaniel
Ok! Ska ta en funderare då. Men det verkar väl vara en vettig pryl!

Är den lätt att förstå och lära sig också??
av Mr M
Mycket enkel, samt snabb på att ränka ut ny färdväg om man skulle missa avfart eller så,
Det blir ju mer än en GPS, man får ju en handdator också, om man har nytta av en sådan.
Sedan kan man enkelt uppgradera till den senaste versionen av Tom Tom för 500-600:- Då får man Tom Tom Navigator 5 istället för 3
Skulle man bara köpa kartorna kostar de säkert runt 2000:- bra att passa på att köpa en uppgraderigen på TomToms hemsida,
Kika in där får du se lite om programet
http://www.tomtom.com
Användarvisningsbild
av 2Much
Hej! Jag har en Garmin Legend som jag sedan kopplat till en Ipaq 3870.
Sen har jag installerat TOMTOM 5. Fungerar kalasbra, det finns med otrolig många småvägar typ skogs och gårdsvägar (bor själv i Falun).
TOMTOM är ett otrolig lättanvänt program som det inte tar lång tid att lära sig. På den här sidan kan ladda hem väldigt användbara POI:n (point of interest) http://www.bimmer.se/, nämligen fartkameror.
Sen kan man få TOMTOM att inom ett avstånd som man själv väljer varna för dom :). Min gps och Ipaq använder jag tillsammans med ett program som heter Fugawi i båten med digitala sjökort. Sen vintertid använder jag enbart gps:n med garmins Fridluftskarta som motsvarar Lantmäteriets blå karta (mycket detaljerad) vid skoteråkning. Kort sagt en mycket allsidig kombination. //Martin
av nurrdaniel
Tack för tipset!! Låter väldigt lovande!!
har du en mailadress så kan jag kanske få höra av mig vid problem med tomtom??

Tack på förhand!!

Daniel :lol:

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]