Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuffgogiboy
Hej.

Jag har lite problem med höger bak dörr. Där låset leker ett eget liv ibland så låser det sig ibland inte och tvärtemot.
har läst lite att problemet kan vara lås kistan, så jag va inne på Bilia och dom ville ha 2054 kr för en ny.

när jag frågade passar alla lås kister oavsett årsmodell på V70 kunde dom inte svara på.

den ända skillnaden jag ser på är om man har key-less eller elektronisk barnlås.
jag har inget av dom..

min fråga är passar vilken lås kista som helt så länge man köper en som är till höger bak passar kanske vänster bak ifrån V70. eller kanske s80 passar?

fick ett artikeln nr 31253676

Mvh Keskin
Användarvisningsbild
av drbrain
Denna borde ju funka fint.. https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=35126108
Det är samma låskista på S80/XC70 (troligtvis s/v/xc60 också) och jag skulle satsat på en utan keyless/barnlås så det garanterat funkar. Och du måste ha en höger bak då alla är olika.

Jag bytte både HF och HB på min i somras. Köpte hos JB Bildemo för ca 1100kr/st och bytte själv.. Tog ett par timmar då man behöver riva i princip hela dörren.
av mikael_81
Hade precis samma problem med min v70, höger bak låste ibland, oftast inte.

Kollade med volvo om en ny låskista = dyrt! :shock:
Åkte hem istället och smörjde låset med lite 5-56 och silikonspray, låset fungerade felfritt i ca ett år inan det börjde strula igen. :x

På det med smörjning igen, vilket inte hjälpte denna gången. Vred om barnsäkerhetsspärren på låset, och som genom magi har låset fungerat felfritt över ett år till efter detta! :D
av tuffgogiboy
Hej. tack för all svar. :D :D :D :D :D

Det får bli de låset som drbrain tipsade om. https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=35126108

Så jävla sjuk bilen har rullat 9000mil och så pajar låset, tydligen ett vanligt fel. och ingen goodwill. ??:-/
Att byta låset är minsta problemet. Återigen tack för all svar.

PEACE 8) 8) 8) 8) 8)

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]