Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Är lite sugen på en sådan:)

Vad tycker ni om denna modellen?

Har tidigare erfarenhet av v70, xc70 och v60:)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lite tystare o bekvämare än V60.
Tråkigt att inte VEA + AWD finns (i Sverige)
Användarvisningsbild
av V9097
Jag gillar den och var nära att hoppa på en privatleasing för något år sen. Det föll ändå på att bagaget är lite trångt och att motor/låda inte känns riktigt moderna. Dock vill jag påpeka att D4 AWD blir betydligt trevligare med en Polestaroptimering.
Bilen är snygg och bekväm och känns rätt pigg i sitt väguppträdande. Den känns bredare och stabilare att köra än en vanlig V60. Sportstolarna gillas inte av alla, men personligen sitter jag helt perfekt i dem. Kanske de bästa stolar Volvo gjort sen 850-eran. Helt klart en bil jag gillar. Det vore kul att få tag i en importerad T5 AWD, den varianten har tyvärr aldrig sålts i Sverige.

På minussidan är väl att bilen börjar bli gammal. De nyare Volvomodellerna känns så mycket fräschare, men så kostar de därefter också.

Funderar du på sprillans ny V60CC så är priserna något så när OK nu när den är inne på sista året, bra pris på PRO-paketet. Söker du en begagnad så betala inga överpriser.
Användarvisningsbild
av CabBO
Har en svart V60CC D4 AWD Business Edition Summum -17 med Polestar. Helt underbar att köra. Sportstolar, automat, 19" fälgar mm. Enda synpunkten från mig är att en diesel inte känns lika rapp i gaspådraget som en med bensin, men när den väl jobbar så kommer den fint den också. För mig föll valet på D4 AWD efter att ha provkört D4 VEA och T5.
Bilagor
20170505_172255.jpg
20170505_172255.jpg (1.48 MiB) Visad 750 gånger
av Mccartney
Har fått lite olika prisuppgifter på v60CC D4 classic fullutrustad My18. Från 397-383. Men frågan är modellen är idag 6 år gammal kanske är det bättre och lägga lite mer och köpa en xc40:)
av pbengtss
Gammal modell brukar kunna innebära att många barnsjukdomar är åtgärdade, det tycker jag har ett ganska stort värde i de fallen. Men det är klart att det är mycket roligare med en ny modell! Avvägning man får göra ;)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
XC40 D3 FWD Kinetic kommer börja på 312 000:-
Förra black friday såldes V60CC D3 summum för 299 000:-
Vänta o se :)
av Primus
Jag tycker det är en ganska lyckad modell som är trevlig på många sätt. Den stora nackdelen är väl åldern på modellen som många redan har skrivit. Sedan har jag inte alls hängt med i presentationen om XC40, men är inte den betydligt mindre?
av Mccartney
Jag gillar utseendet på v60CC och hade köpt den om det inte var för den gamla växellådan och motorn är ingen VEA eller?

Ska i alla fall åka och provköra den:)
Användarvisningsbild
av CabBO
Mccartney skrev:Jag gillar utseendet på v60CC och hade köpt den om det inte var för den gamla växellådan och motorn är ingen VEA eller?

Ska i alla fall åka och provköra den:)
VEA har 4 cylindrar och finns i D4 eller T5 med framhjulsdrivning. I D4 AWD finns en 5 cylindrig äldre dieselmotor och som har en automat som är 6-stegad. D4 VEA och T5 VEA finns en 8-stegad automatlåda.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]