Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:
Derank skrev:
Desmodue skrev:Men är det så kul att vara ett riktigt miljösvin? Hellre ett par hk mindre för min del.
När det gäller bilar struntar jag fullständigt i miljön . Vill du vara miljövänlig ska du gå på dina fötter . Inte köra bil överhuvudtaget alla oavsett drivmezel är miljöbovar på ett el annat sätt. Även elbilarna
Att allt är skit håller jag med om rent principiellt men man behöver inte aktivt göra det sämre för det. Just äcklig dieselrök är ju något omgivningen faktiskt märker av också till skillnad från det mesta andra som åker ut där bak.
Ja. Nu skulle jag inte själv åka omkring med en bil som Svart ryker . Men jag tycker fortfarande samma sak om miljö och bilar.
@volvob20. Nej det är bara jag som leker runt med tankar. har chippat bilen med Bsr steg 1+ och har 282 hästar nu. var bara intresserad om vad man kan göra för att närma sig dom 300 och då hörde jag talas om detta med att plocka bort partikelfiltret. det är inget jag kommer göra på min bil det är bara ren nyfikenhet.
Användarvisningsbild
av sthlm
Det fanns en tråd här där några som plockat bort DPF och testat i bänk men tråden verkar borttagen (om den nu ens låg på detta forum).
I runda slängar fick dom +8-10hk + lite svartrök på en trimmad motor om jag minns rätt.
Jag tog bort partikelfiltret och pluggade EGR ventilen på min V70 2.4D -07 och skicka boxen till GDM performance så dem fick programmera bort det, Bara programmering inge mer effekt.
Vet inte om de vart så mycke effekt skillnad förutom att den drar betydligt mycke mer från botten typ 1200-1300 varv.
Men stora skillnade var att förbrukningen sjönk med hela 1.5dl milen. Går lätt köra 100 mil per tank nu med hälften stads körning.
Då var din bil trasig innan. Man sparar inte på långa vägar 1.5dl per mil på att ta bort dpf.
Lövet, på flera xc70 är det borttaget, och dom sparar mer än 1dl per mil med att åka med tom dpf och avstängd varning .. vet dock inte något om hur deras bilar är i ökad effekt.

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Ja min bil kanske var trasig, den hade gått 23000 mil och tog i snitt 0.7-0.75 per tank ganska hård körning.
Och efter EGR OCH DPF delete så låg den aldrig över 0,6 hur jag än körde, den går betydligt billigare än min förra Kia ceed 1.6 crdi -12.
Mvh

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]