Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Di betalar ju inte 400k för en V60 idag. Senaste offerten jag har är på en V60 2016 summum. D4 automat. Premium sound. Voc sommarcoch vinter. Lastpaket. 356k gick en sån lös på. Skiljer 100k upp till d6. Det kör man ju aldrig in .
Frågan är:

1. köpa T5 XC40 nu, få den Q1.

2. Eller vänta på hybridversionen och hoppas att den inte är så mycket dyrare ön T5. Går att beställa troligen i mars enligt Volvo.

3. Köpa T4 (billigare med FWD) men riskera få den Q4 och med högre skatt. Även den beställning i mars.

Hmmm
Calva14 skrev:1 är mitt alternativ. Jag avvaktar någon månad till med förhoppning om Inscription.
Fick jag välja skulle jag köra T4 automat FWD för att få ner kostnaden lite. Frågan hur mycket skillnad det blir. Det ingår ju en drl i intrumpaketet.

Dessutom vill jag ha R-design då den vita med svart tak är 20 ggr snyggare ön resterande förgerBild
volvobrasse skrev:Frågan är:

2. Eller vänta på hybridversionen och hoppas att den inte är så mycket dyrare ön T5. Går att beställa troligen i mars enligt Volvo.

3. Köpa T4 (billigare med FWD) men riskera få den Q4 och med högre skatt. Även den beställning i mars.

Hmmm
Lär väl Gå på ett ut. 3k extra i skatt på en t4 men 35k billigare än dagens t5. Men jag skulle tagit t5 utan tvekan.
Derank skrev:
volvobrasse skrev:Frågan är:

Hmmm
Lär väl Gå på ett ut. 3k extra i skatt på en t4 men 35k billigare än dagens t5. Men jag skulle tagit t5 utan tvekan.
Jo men FWD lär nog också påverka priset.
En annan grej som gör mig lite villrådig är ju det fakto att modellår 2018 som beställs nu (men frågan är hur många som gör det eftersom ingen kan provköra bilen förrän vid årskiftet!) levereras fram till mars. Modellår 2019 går att beställa från mars, dvs 3 månader senare.

Blir lite som att antingen köpa intropaketen (där det ingår en hel del), eller vänta 3 månader till och få en bil som har ett år nyare modellår. Ur begagnatsynpunkt, dvs när man ska sälja den så är det ju bättre.

Lite skumt att ett modellår endast finns ute i 3 månader innan byte till nästa?

Är det inte så att den (tillsatsvä[…]

V70 -08 2.4 D, 25 000 mil. På tomgång […]

Trasig ABS givare, men var?

Alla bilar som har ett ODB uttag kan du få u[…]

Att ladda med en fas 16A 3,7 kW fungerar bra. De[…]