- ons 27 sep 2017, 12:31
ser jag svårigheter med. Så jag hade hoppats att bilen inte skulle bete sig så.
Xanthopteryx skrev:Det stämmer, kommer jag (läs frun) ihåg att vrida startvredet innan jag ändrar växelspaken så startar inte motorn men att få frun att lära sig dettaJohanNilsson skrev:Ny på forumet och lånar tråden lite för att slippa starta en ny.Jag skulle bara åka tillbaka och be de fixa. Kan vara dåligt batteri t.ex.
Jag har också lite konstiga problem med min start/stop funktion. Jag har haft bilen i ca 6 veckor /v90 som har gått 2500km. När jag hämtade ut bilen larmade den för låg batterinivå vid första turen så jag laddade den när vi kom hem. Efter detta fungerade start/stop funktionen i ett par veckor för att sluta fungera. Vet inte hur länge då jag slår av funktionen manuellt och min fru som använder funktionen visste inte när det slutade fungera. Inga felmeddelande. Eftersom vi kör ganska mycket kortare sträckor så antog jag att batteriet behövde laddas. Tog en lite längre tur med bilen ca 8 mil och ca 14 grader ute utan att att det men det hjälpte inte.
Min fråga är skulle det inte ha laddat batteriet tillräckligt?
Sedan undrar jag följande, när jag stannar bilen och skall parkera stoppas motorn korrekt men när jag för växelväljaren till P så startar motorn igen utan att jag släpper bromsen. Detta känns mycket onödigt och jag undrar om era bilar gör samma sak innan jag tar upp det med säljaren.
Tack på förhand /Johan Nilsson
Har också varit med om att P drar igång motorn. Testa stänga av innan du väljer p nästa gång.
ser jag svårigheter med. Så jag hade hoppats att bilen inte skulle bete sig så.
Volvo V90 D4 -17