ingo86 skrev:andersuw skrev:VIDA kräver Windows. Men du kan troligen köra det på en Appledator genom att köra Windows som virtuell maskin under macOS.
ok, alltför avancerat för mig tyvärr. Finns det någon annat program eller instrument som ni rekommenderar om man inte vill köra vida dice?
Med det här paketet, som är det jag själv har (fast med Bluetooth på DiCEn), utlovas att man skall kunna köra under macOS (även jag för egen del kör det under Windows 7 och Windows 10).
http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026
I skrivande stund ser det i annonsen ut som grejerna är slut men det beror sannolikt bara på att säljaren (som jag köpt ett VIDA/DiCE-paket av två gånger nu) har för mycket annat att göra för att ha tid med den här försäljningen för tillfället. Om du skickar honom ett meddelande via ebay tror jag det kommer att visa sig att det går bra att köpa ändå. Då kan du också passa på att höra dig för om hur det faktiskt funkar på macOS.
Det här paketet kostar lite mer än en del andra VIDA/DiCE-paket men ger i mitt tycke också valuta för pengarna av skäl som framgår av annonsen. Dessutom är leveransen snabbare än från andra håll (kommer från Litauen istället för från Kina) och löftet om bra och rätt snabb support har också infriats när jag behövt det.