Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Elektrikern84 skrev:Jag tycker funktionen att skicka adress till bilen NAV är jävligt bra då man kan sätta nålen vart man vill på kartan, något som inte funkar på bilens skärm samt att det är enklare att navigera sig runt i kartan i telefonen.
Sist jag fipplade fungerade det utmärkt att sätta nålen på valfri plats på kartan i bilen.
Bara hålla fingret på vald punkt.
Användarvisningsbild
av jgbptl
Har haft VOC i ungefär tre år nu och mina två favoriter (i både mobilappen och Windows 10 appen) är:
  • Körjournalen - Att skriva reseräkningar har blivit otroligt mycket enklare och man missar aldrig att notera en mätarställning.
  • Fjärrstyrningen av värmartimern - Känns lite lyxigt att kunna ställa om timern precis innan det försenade planet lyfter från Amsterdam och alltså ha en varm bil som väntar när man landar.
Om någon månad byter jag till en V90 T8 och räknar med att ha ännu mer användningen av VOC kopplat till laddningen.

Sedan vill jag ge Volvo ett extra plus för att appen också finns till Windows Phone som vissa av oss fortfarande använder. Hoppas de fortsätter på det spåret!
Användarvisningsbild
av hansandreasson
Jag kör V90 och det är andra bilen med VOC. När det är kallt så ser jag till att bilen är varm måndag till fredag 07.30. Jag har också fått punktering och tryckt VOC-knappen i taket. Riktigt smidigt då de vet var jag är plus att bärgning till närmaste däckverkstad eller Volvo-verkstad är kostnadsfri. En gång blev jag påkörd av en cyklist och ambulans behövdes. Tryckte på SOS-knappen i taket och ambulansen visste också exakt var jag var. Skulle en riktig olycka vara framme så ringer VOC upp SOS själv även om jag är medvetslös.

Sedan har du ju detta med reseräkningsdelen. Den är bra om man ska redovisa mil i tjänsten. Denna funktion använder jag också om jag kör kompisar till ett sportevent eller liknande. Då är det busenkelt att se hur mycket diesel den dragit med adresser, mil, tider och allt.

Jag har haft Volvo som jobbil i många år och skulle säga att VOC är en av de bättre tillvalen. Framför allt om man kör mycket.

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]