Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Xanthopteryx skrev: * Låsa och låsa upp när jag skall hämta något och inte orkat ta nyckeln (som förvaras i en faradays bur för att minimera stöldrisken hemmavid).
What, har du bild på buren? Låter som något en släkting gärna skulle ha :wink:
av Xanthopteryx
Micce1980 skrev:
Xanthopteryx skrev: * Låsa och låsa upp när jag skall hämta något och inte orkat ta nyckeln (som förvaras i en faradays bur för att minimera stöldrisken hemmavid).
What, har du bild på buren? Låter som något en släkting gärna skulle ha :wink:
Faradays bur är ett ledande material som gör att elektromagnetiska signaler inte tar sig igenom.
Skall fixa något snyggare men just nu består den helt enkelt av vanlig grillaluminiumfolie (lite tjockare än standardfolie så det inte går sönder så lätt).
Tag ett stycke aluminiumfolie. Linda in nyckeln så den sluter tätt runtom (som när du krö fisk i folie i ugn =) Testa vid bilen. Voila! Funkar skitdåligt att öppna =)
Så när jag kommer hem så bara stoppar jag in den i folien och extranycklarna ligger också så. Alltså kan ingen då norpa bilen genom att sniffa signaler.

Finns små fickor på ebay (keyfob shield kan du söka på) eller så tillverkar du själv eller så kan du testa med en plåtburk. Eller foliera en burk. Välj själv.
Eller skit i't, men var medveten om att det är EXTREMT lätt och billigt att lyssna på nycklar och sända till bilen. Gäller alla bilmärken.
Better safe then sorry brukar jag tänka och det är så lätt att lägga nyckeln i en burk/foliepaket när jag kommer hem så ser det inte som ett problem.

Vill man vara mera noga så är det där finare bra att ha t.ex. när man är och handlar.
Likaså bör du faktiskt foliera ditt pass. Man har plockat minst en bekräftad person på en storflygplats som satt och scannade av folks pass från tio meters håll! Då får du foto på dig, all info om fingeravtryck, längd, ålder, personnummer, ...
Användarvisningsbild
av joel80
Xanthopteryx skrev: Likaså bör du faktiskt foliera ditt pass. Man har plockat minst en bekräftad person på en storflygplats som satt och scannade av folks pass från tio meters håll! Då får du foto på dig, all info om fingeravtryck, längd, ålder, personnummer, ...
Oj... man får passa sig. :P :P :P
Användarvisningsbild
av jcartel
Man kan även göra en tjusig hatt av folie, har jag hört.
av Fatsug
jcartel skrev:Man kan även göra en tjusig hatt av folie, har jag hört.
:lol: :lol: Skönt att mitt huvud är tomt : inget att scanna där inte (#godtobeadumblond )
av Elektrikern84
Jag tycker funktionen att skicka adress till bilen NAV är jävligt bra då man kan sätta nålen vart man vill på kartan, något som inte funkar på bilens skärm samt att det är enklare att navigera sig runt i kartan i telefonen.
köpa en Volvo S / V60

Vill du ha en ovanlig modell som inte såldes[…]

Byta damask på inre drivknut

Tjena, jag lånar tråden lite efter 11 […]

Volvo Assistans - och sedan?

10 års perioden slopades i vår "[…]

Jag har gett mig fan på att försök[…]