Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pmha
Hej.

När jag åkte hem idag och hade farthållaren påknäppt så fick jag ett meddelande på displayen, i samma ögonblick som bilen gasar när den borde bromsa eftersom jag var 3 meter fr bilen framför; "automatisk inbromsning deaktiverad" (tror jag det löd om jag minns rätt).

Vad kan ha hänt? Borde man lämna in bilen på service ?
MartinCB skrev:Har hört att det kan bli så om det är mycket skit på rutan där kameran sitter.
Fast den avkännaren är väll radarn i fronten?

Oavsett så var det där, lustigt.
De få gånger jag fått problem med farthållaren så beror det på att jag tvingat fram det med högerfoten o allt som hånder då är att farthållarena deaktiveras.
I ditt fall handlar det om bromsen som jag anser, vara en rätt viktig del av bilen. Jag hade omgående åkt till verkstaden med den bilen o snackat med en mek.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det går väl att ha både adaptiv och traditionell farthållare på en sådan? Kan den ha växlat över till det traditionella läget?
av Primus
Något liknande har jag varit med om några gånger. Då har det berott på smuts eller intensivt regn. Vet dock inte om det är exakt samma.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]