Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peckapecan
Hej alla

Finns det någon guide på hur man efter konstens alla regler ska dra detta kablage in i cupén från skarv under bilen ?

Sedan har jag en andra fråga som inte har något med ovan att göra.

Angående nyckelsystemet, var hos lokala däckhandlaren och skulle se över framdäcken, körde upp på rampen, stängde av motorn och
tog ut nyckeln från hålet vid startknappen och gick och satte mig i kaffehörnan som är belägen en bra bit från bilen.

När den var klar så kom meken in och sa att bilen står utanför, tydligen var det bara trycka på startknappen och köra ut utan nyckel?, vaffan?
Räknas nyckelsystemet som keyless ?, ska inte ett sådant system enbart fungera om du har nyckeln ett par meter från bilen ?.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Volvo är ju rätt snälla, så det finns instruktioner på det :)
Kod: Markera allt
http://accessories.volvocars.com/sv-se/V70(08-)/InstallationInstruction/Document/VCC-357387-1/2009
Att dom kunde köra bilen är ju däremot rätt intressant, jag trodde avståndet till och med var mer begränsat än ett par meter för keyless. Dessutom borde den göra en extra koll att nyckeln faktiskt är inuti bilen vid startförsök (gissning/förbättringsförslag :p)

Det ligger ingen nyckel i bilen som är bortglömd? Långsökt, men man vet aldrig. Står i radiodisplayen (under något av alternative) hur många inkodade nycklar det finns, har du inte koll på allihopa så skulle jag börja leta.
Har man keyless behöver man inte sätta nyckeln i startlåset. Det räcker att den finns i bilen.
Men för att kunna starta måste nyckeln vara inne i bilen (i alla fall en nyckel). Har man väl startat går det att köra utan nyckel i bilen, men det ackompanjeras av ett ihärdigt plingande.

För att kunna låsa med knappen på handtaget måste man ha minst en nyckel utanför bilen.

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]