NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patcy
Verkar intressant, kanske ska fundera på det lite...jag får ju min nya bil om ca 9 veckor :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tror det kan vara en bra investering faktiskt.
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Om du gör en lackkonservering på din nya bil så skall du vara medveten om att garantierna försvinner på bilen ;)

men jag har själv funderat på det men gör det inte pga det 8)
av Patcy
Tack för infot, jag vet faktiskt inte hur jag ska göra?

Har behandlingen gjort mer skada än nytta för någon? Finns det skräckhistorier? Har bara hört positivt om själva behandlingen hittills.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Du kan väl fråga säljaren vad volvo tycker om lackonservering.
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Jag vet inte jag bara utgår ifrån vad jag har hört så har jag hört det att det tar en tid för lacken att härda när den är ny hurvida det stämmer eller inte det vågar jag inte svara på.

Men ang hur volvo ställer sig till lackkonservering vet jag och du tappar garantin på lacken om du gör det, det står t.o.m i instruktionsboken.

jag har aldrig hört någon som har blivit besviken på en lackkonservering.
jag hade det på min gammla xc90 jag tyckte att det var lättare att tvätta bilen typ dom 10 första ggr sen kändes det som att man fick använda avfettning och sånt igen.
så jag tyckte inte att det var värt pengarna utan att tvätta och vax själv tycker jag känns bättre ;) sen är det ju lite billigare :D

Men men tänk igenom det riktigt noga innan du gör något förhastat det är ju inte roligt om du skulle få lacksläpp på en ny bil och volvo kan neka dig att ta det på garantin.

Lycka till
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det finns faktiskt bra lackskydd man kan lägga själv också. :P

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]

Hej Har du löst problemet? Mvh Peter