Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Jag har också förstått det som att T5 Twin engine skulle lanseras tillsammans med xc40. Det vore väl ett perfekt tillfälle att göra reklam för sin nya motor när man lanserar en helt ny modell, än att vänta ett år tills hypen lagt sig och då komma med en ny motor, när folk slutat vända sig efter bilen och nyhetsintresset svalnat.

Jag sätter en tjuga på att motorn lanseras tillsammans med bilen. Någon som sätter emot? :) jag har swish...

Derank kanske? Du verkar ha inside information. :) men jag chansar och sätter trots allt min tjuga på direktlansering.

Om man kollar på växelspaken, så är den av samma modell som på T8:an i xc60 och Xc90.

Någon av er som vet om den ska komma med awd? Man kan väl annars gissa att det står awd eller Twin engine på det lilla märket bredvid R-design märket på bakluckan.

Sen saknar den väl ett läge, B, på växelspaken jämfört med xc60 och Xc90 och ingen lucka att ladda i.

Kanske är deras nya mildhybrid?

Hoppas ändå på TE..

Spännande.. :D
Derank är forumets wildcard, på gott och ont. 8)
Jag tror också på T5 TE i samband med XC40, jag VET att jag läst det innan (måhända att det bara var rykten) men det är hög tid att Volvo kommer loss med sina mindre hybrider nu om de ska kunna konkurrera.
Lite tråkigt att T5 TE inte blir awd
av Calva14
W.A.P.E. skrev:Lite tråkigt att T5 TE inte blir awd
Väldigt trist om det är så, hybrid+awd så hade den legat bra till förutsatt att mått och volym inte är alltför små såklart...
Användarvisningsbild
av joel80
Vet ni det säkert? Vart har man kunna läsa det?
Väldigt synd isåfall.. AWDn i min hybrid är väldigt trevlig. :/
CMA Twin Engine har i dagsläget alla motorer fram o ingen kardan. Finns en bra bild som jämför.
Bild
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av V9097
Det var bland annat en artikel i Ny Teknik för ett-två år sen där beskrevs hur T5 TE blir framhjulsdriven. Batteriet i "kardantunneln". Volvo utvecklar en ny dubbelkopplingslåda med våtlameller som bli 7-stegad. Den trecylindriga bensinmotorn på ca 180hk och elmotorn på ca 70hk. På enbart eldrift använder sig elmotorn av de tre jämna växlarna i transmissionen.

Här är en länk (hittar dock inte ny tekniks artikel) som beskriver lite mera:

https://paultan.org/2015/10/27/volvo-de ... v40-hatch/
av oykkh
Kommer bli en storsäljare. Kommer nog beställa en nästa år. Självklart med plug in hybrid och ngn stark cool färg. Förstår att folk vill ha med 4×4 men målgruppen är nog mera statsmänniskor eller för folk med vanlig plånbok som inte behöver 4×4. Denna T5 twin engine kommer oxå finnas i vissa 60 modeller..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Calva14
Var precis förbi Kungsträdgården, de håller stängt och öppnar den 28:e då de ska ha XC40 inne.
Användarvisningsbild
av sura56
Går på visning i morgon :)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 39

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran