Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte kolla med experterna här inne om min offert. Jag känner mig iaf nöjd men vet att det brukar vara 99% säljaren som drar längsta strået.

Fått offert på en xc90 d4 aut FWD 5 sitsig för 500299:-.

Onyx svart
Voc, teknik paket, loungepaket, läder komfort.
Service avtal och försäkring för 252kr/mån.

Jag lämnar in min nuvarande bil

Xc60 d4 momentum business e FWD automat bronze färg. Vad jag minns har den värmare med tidur å paddlar kommer inte ihåg om jag har flera tillval utrustning. Mätarställning 5500mil byggår 2014 modell 2015. Inbytesvärde 215.000kr.
Tänkte på att det ligger erbjudanden på just lounge teknik o klimatpaket nu. Med tanke på det så kanske priset inte är enastående. Nästan så du skulle få in en inscription för några tusen till. :)
SweRonin skrev:Jag la till Inscription och 20" 5 dubbelekrad design svart Diamond cut.

Någon som har dom fälgarna å kan ta en bild. Jag har bara sett dom på katalog å Volvos hemsida. Känns tryggare å se den på bilen också.
Troligen bli något i stil med detta:
YV4A22PK9J1210428-1c.jpg
YV4A22PK9J1210428-1c.jpg (102.1 KiB) Visad 630 gånger
Personligen tycker jag de mörka 21" för 11' är något lite snyggare (dessutom billigare än 20"), men valet är fritt & du blir säkert nöjd :-)-)
Tack för bilden. Den ser läcker ut :-)-)

Jag kanske låter som en gubbe men jag tycker dom är för stora. Är nog den enda under 30 som gillar 16 17 tum fälgar.
Jag hatar när det blir hårt å spårigt som det blir med 20 21 22". Hade jag fått välja hade jag valt 16 eller 17 tum till xc90 men man får inte välja allt :D

När jag väljer inscription får jag välja dom svarta utan extra kostnad, enligt säljaren. Så jag fick välja mellan dom vanliga silvriga eller den svarta. Så jag tänkte blir nog snyggare med svarta, svartbil å svarta rutor.
SweRonin skrev:Tack för bilden. Den ser läcker ut :-)-)

Jag kanske låter som en gubbe men jag tycker dom är för stora. Är nog den enda under 30 som gillar 16 17 tum fälgar.
Jag hatar när det blir hårt å spårigt som det blir med 20 21 22". Hade jag fått välja hade jag valt 16 eller 17 tum till xc90 men man får inte välja allt :D

När jag väljer inscription får jag välja dom svarta utan extra kostnad, enligt säljaren. Så jag fick välja mellan dom vanliga silvriga eller den svarta. Så jag tänkte blir nog snyggare med svarta, svartbil å svarta rutor.
Aha... Ja ingår de är ju valet enkelt 8)

Dessutom är FWD på XC90 är mig veterligen inte så vanligt, så den blir nog lite unik :-)-)
Ja om FWD är jag nog den enda också som köper. Köpte fwd till min xc60 också. Många som sade vad håller du på med kan inte ha det På en SUV. Vem kommer köpa din bil?
Jag lämnar ändå in bilarna hos bilia dom tar in den med nöjet oavsett utrustning på bilen.

Jag känner att jag har ingen behov av AWD när 90% är på motorväg i sthlm å när det är snöoväder anpassar man bara hastigheten till väderleken. Min xc70 va awd inte kände jag mig tryggare för det.

Jag gillar storleken å höjden på suv bilar det är anledningen, AWD kan jag leva med utan.
SweRonin skrev:Ja om FWD är jag nog den enda också som köper. Köpte fwd till min xc60 också. Många som sade vad håller du på med kan inte ha det På en SUV. Vem kommer köpa din bil?
Jag lämnar ändå in bilarna hos bilia dom tar in den med nöjet oavsett utrustning på bilen.

Jag känner att jag har ingen behov av AWD när 90% är på motorväg i sthlm å när det är snöoväder anpassar man bara hastigheten till väderleken. Min xc70 va awd inte kände jag mig tryggare för det.

Jag gillar storleken å höjden på suv bilar det är anledningen, AWD kan jag leva med utan.
Det är ju inte tryggare att köra med AWD , dom som tror det lever farligt , du har lika lång bromssträcka med AWD som FWD , däremot tar man sig fram mycket enklare , slipper hjulspinn och ESP som går in när man stannar vid varje korsning på vintern , det är det sköna med AWD.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 56

Som exempel så, AC i sommarstugan, en vanlig[…]

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]