Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lindfalas
NicklasO skrev:Det drar åt sig damm som silikonbaserade medel, inte tvättas bort..
Dock är det ju inte direkt svårt att tvätta bort "effekten" från de aldra flesta konsument vinylmedlen ex bumpershine osv..
Om det drar åt sej damm är det oftast för att man haft på för mycket.
Överskottet som ofta blir skall man alltid plocka bort.
Finns flertal konsument produkter som är helt okej och i klass med vilken proffs produkt som helst. Många är ju samma sak..

Greetz
Användarvisningsbild
av Henke850
Jag kör med Turtle Bumpershine på 850 listerna. Man får inte glömma att torka efteråt för att slippa kletiga rinnmärken.
av NicklasO
Här e en kass bild, håller precis på o fixar, men lägger upp bättre sedan.
Men det fina med medlet är att det funkar lika bra till mattor, instegslister etc då ytan ej blir hal, fet eller onödigt blank + att det har en god rengörande effekt, även om man alltid ska rengöra materialet innan man applicerar, men alla är ju inte lika kräsna..
Samt att det inte gör något om det komer på lacken, man bara låter det torka sen drar man av det med ex en mf duk..
Bild

Sen att du säger att många konsumentprodukter är lika bra som proffs, får stå för dig och de fabrikat du använder.

I vissa fall kanske men mkt sällan.

Jag hävdar att bumper shine, köper "entusiasten" nån gång per år, medans man köper en proffsprodukt iof på litersförp men till mkt lägre literpris, och kan ha den i 10 år med samma resultat, dvs att konsumentprodukternas hållbarhet hålls medvetet nere.

LOGISKT VA?

MVH/

MVH/
av Lindfalas
kass bild kanske, men det ser inte bra ut.. flammigt,
Har testat vinylschield, men anväder sonax exterior som är bättre, men det är klart bättre än många produkter.

Jo det är flera som använer samma medel i vissa produkter som finns i proffs och kunsument. Bara förpackningen är olika och konsument versionen är det mindre i.

Greetz
av NicklasO
HAHAHA.
Du är rolig du, släng då upp en bild på resultat av dina sonax medel..

Medlet är helt nypålagt och ska torka, sen kan jag garantera att det inte blir flammigt om man gör det rätt.

Medlet är oxå dett mkt uppskattat och säljer mkt, sen att nån internet sonax fanatiker inte gillar det kanske många kan se igenom..¨'

/
av Lindfalas
NicklasO skrev:HAHAHA.
Du är rolig du, släng då upp en bild på resultat av dina sonax medel..
Kommer med tiden.
Medlet är helt nypålagt och ska torka, sen kan jag garantera att det inte blir flammigt om man gör det rätt.
Ser fram emot en bild där det är klart då. För det ser inte alls bra ut nu.
Medlet är oxå dett mkt uppskattat och säljer mkt, sen att nån internet sonax fanatiker inte gillar det kanske många kan se igenom..¨'
Har inte sagt det är dåligt.
Sedan har du ju inte ens testat sonax.
Fanatiker kan jag knappast kallas. då vet du itne vad det är.
Att jag kan rekomendera vissa sonax produkter är för de är bra, men jag rekomenderar även andra.. Till skilnad från dej som inte kan rekomendera något som du inte har på lager. suck..

Greetz
av NicklasO
Du är en riktig pajjas, det krävs ca 10 mins googlande att upptäcka det.
Hoppas folk tar sig tid att göra det.
Och i det långa loppet tror jag en sån som du är dåligt för sonax oxå...

Det enda jag sett från dig är när du slipar glaset på en 850 med 120!! papper.
Vilka andra produkter brukar du rekomendera, där jag arbetar säljer vi det vi tycker är bra och inte bara autosmart produkter..

Men då jag arbetar med dem precis som du med sonax är det klart jag rekomenderar dem, och till skillnad från dig håller mig till fakta och backar upp med bilder titt som tätt..

/
av Lindfalas
NicklasO skrev:Du är en riktig pajjas, det krävs ca 10 mins googlande att upptäcka det.
Tjadu.. Det är snarare du som är en försäljare som prackar på folk allt istället för att lyssna på vad de vill ha.
Är aktiv på diverse forum och håller på med mycket saker.
Behöver inte ett försäljarsnack för att folk skall lyssna.
Dock finns det nästan alltid personer som du som tror de kan allt och att de alltid vet bäst. Så jävla trött på sånna personer som dej.
Tja det har du sett nyss. Förut visste du inget om det.
Finns även klara instruktioner om hela det arbetet och även resultatet.
De blev ju som nya.
Kan tillägga att jag gjort det många gånger och ägarna har blivit mycket nöjda. Att jag börjar med 120 papper är för det behövs för att plocka bort all gammal plast. Vet man lite om matrial kan man göra mycket..

Dessutom har jag skrivit en hel del olika projekt och guider där.. Till skilnad från dej gör jag det ...
Vilka andra produkter brukar du rekomendera, där jag arbetar säljer vi det vi tycker är bra och inte bara autosmart produkter..
Princip allt som funkar och vill inte de har det bästa kan jag rekomendera någor som passar dem bättre. Du har ALDRIG rekomederat något om ni inte hade det i lager..
Men då jag arbetar med dem precis som du med sonax är det klart jag rekomenderar dem, och till skillnad från dig håller mig till fakta och backar upp med bilder titt som tätt..
/
Du fakta.. bilder....hahaha..
Du fattar tydligen inte att jag även har kontakt med andra än Sonax.
Funkar inte en sak från T.ex. Sonax får de reda på det och jag använder något annat märke som funkar.
Sen komemr de ibland med saker istället som funkar. Just för de lyssnar väldigt mycket på de som håller på med deras produkter dagligen.

Greetz
av NicklasO
120...
Du kan lätt slipa bort vad som behövs med 320 och polera bort resten.
Jag gjorde det senast igår på en 855a..
Alla har olika tycke o smak, men skillnaden mellan dig och mig är att du skriver allt som fakta..

Visa mig då dina guider, visa vart du rekomenderat andra produkter..

/

Lindfalas skrev:
NicklasO skrev:Du är en riktig pajjas, det krävs ca 10 mins googlande att upptäcka det.
Tjadu.. Det är snarare du som är en försäljare som prackar på folk allt istället för att lyssna på vad de vill ha.
Är aktiv på diverse forum och håller på med mycket saker.
Behöver inte ett försäljarsnack för att folk skall lyssna.
Dock finns det nästan alltid personer som du som tror de kan allt och att de alltid vet bäst. Så jävla trött på sånna personer som dej.
Tja det har du sett nyss. Förut visste du inget om det.
Finns även klara instruktioner om hela det arbetet och även resultatet.
De blev ju som nya.
Kan tillägga att jag gjort det många gånger och ägarna har blivit mycket nöjda. Att jag börjar med 120 papper är för det behövs för att plocka bort all gammal plast. Vet man lite om matrial kan man göra mycket..

Dessutom har jag skrivit en hel del olika projekt och guider där.. Till skilnad från dej gör jag det ...
Princip allt som funkar och vill inte de har det bästa kan jag rekomendera någor som passar dem bättre. Du har ALDRIG rekomederat något om ni inte hade det i lager..
/
Du fakta.. bilder....hahaha..
Du fattar tydligen inte att jag även har kontakt med andra än Sonax.
Funkar inte en sak från T.ex. Sonax får de reda på det och jag använder något annat märke som funkar.
Sen komemr de ibland med saker istället som funkar. Just för de lyssnar väldigt mycket på de som håller på med deras produkter dagligen.

Greetz
av Lindfalas
NicklasO skrev:120...
Du kan lätt slipa bort vad som behövs med 320 och polera bort resten.
Jag gjorde det senast igår på en 855a..
Problemet är att du inte får bort allt om det är slitet.
Med 120 och sen stega upp i dubbla kornantal till du når runt 2000 är mycket effektivt och resultatet blir som nytt.
Jag vet att det funkar mycket bra, trots att det finns massa skeptiker som du att det inte går.
Jag testar saker och ser vad som händer.
Den guide jag gjorde om detta funkar verkligen och det funkar mera än bara till plast.
Alla har olika tycke o smak, men skillnaden mellan dig och mig är att du skriver allt som fakta..
Om jag skriver det jag gör så är det fakta. Då kan knappast du säja att det inte funkar.
Visa mig då dina guider, visa vart du rekomenderat andra produkter..
Med tanke på att jag gjort nästan 1700 inlägg på stacken och en del är guider och andra saker jag gjort så är det bara du söker.
De finns där om du orkar söka.......

Greetz

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]