NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
Kul,du kommer garanterat bli helnöjd me din bil och motorval!
Stänkskydd är ju verkligen att rekomendra om du vill behålla bilen fin. Nuförtiden är ju alla bilar nerlackade visst är det snyggt,ett tag.. Stänkskydd hjälper klart att hålla din bil i bättre skick.
av Patcy
"Du vill inte betala 3000kr för solfilm då brorsan fixar det gratis, men ändå så låter du besviken över att det inte finns att beställa från fabrik(enbart till V70) då det som sagt kostar ca 3000-3500."

Jag vill hellre ha tonade rutor och tycker att 3000 är ok att betala för det.
Men om verkstaden ska klistra på solfilm istället för samma slant är det inte värt det om brorsan kan fixa det lika perfekt :)
av Patcy
Jag lyssnar bara på radion faktiskt så känner inte att high performance är nödvändigt...kommer säkert aldrig använda cd-spelaren heller...vi tjejer kan ju vara lite konstiga ibland :)

Tack för alla svar..
av LJN
-På tal om stänkskydd för V50, passar stänkskydden från årsmodell 2004-2007 även till 2008:orna ?
av LJN
#27:

-Tack för ditt svar, styrkte det jag misstänkte! Rejmes tog hem fel stänksskydd till min kommande 2008. Såg på förpackningen att dom var märkta "2004-2007"
Användarvisningsbild
av jhedin
Jag har beställt en V50 D5 och det blir självklart Nivåreglering. Kan inte vara utan....
Stänkskydd ? Är det snyggt?
Summum är ett måste eftersom det ger läder plus alla roliga tillbehör.

Automatlåda har jag valt eftersom jag är less på att växla.

Så tycker jag alltså ;)
av Patcy
Jag beställde också en summum :) men kan inte bestämma mig om jag vill ha stänkskydd. Har beställt en silvermetallic så det ser nog inte lika fint ut som på den svarta bilen?

Därför får brorsan sätta på dom i efterhand i så fall :)
Användarvisningsbild
av metal
jhedin:
Automatlåda har jag valt eftersom jag är less på att växla.
Menar du med andra ord att möjligheten nu finns att välja D5 motorn med manuell växellåda? Jag vet ju att D5:an ska komma med manuell låda, men först till hösten.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]